အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Wednesday, June 22, 2011

စေလဦးပုည (အပိုင္း - ၂)


                     အပိုင္း-၁ မွာ တင္ခဲ့တဲ့ ပုံက ကိုယ္တိုင္ရိုက္လာတာမို ့ အျဖစ္ပါ။ ဒီပုံက သူမ်ားဆိုဒ္မွာ တင္ထားတဲ့ ကြ်မ္းက်င္သူရဲ ့လက္ရာမို ့ ပုံေကာင္းပါ။ ဓါတ္ပုံကို တြဲးျပျခင္လို ့ ယူသုံးထားတာမို ခြင့္ျပဳနိုင္ရင္ ခြင့္ျပဳဘို ့ ဒီေနရာက ေတာင္ပန္ပါတယ္ေနာ္။

                       ဒါက ဦးပုည ငယ္စဥ္ ရွင္ဝတ္စဥ္က ေနထိုင္ခဲ့၊ စာက်က္ခဲ့တဲ့ စေလက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းပုံပါ။ အတြင္းမွာေတာ့ အလင္ေရာင္ဝင္စရာ လုံေလာက္မူ မရွိလို ့ အေတာ္ေလး ေမွာင္ပါတယ္။   ပုဂံေခတ္ကတည္းက စေလျမိဳ ့ဟာ တည္ရွိခဲ့တာမို ့ ဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဟာ ပုဂံေခတ္လက္ရာလို ယူဆစရာရွိပါတယ္။ အတိအက်ေတာ့ မသိပါဘူး။ 


---------------------------* ----------------------------------------------------*------------------------


          အမူထမ္း ေမာင္ခ်စ္တီး ဆိုသူက ဦပုည သည္ ဗန္းေမာ္တိုက္တြင္ ရွင္သာမေဏျပဳေနေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ေရွ ့ေတာ္သို ့ပင့္ရသည္။ မႏၱေလးေတာင္ အရပ္တြင္ ျမိဳ ့တည္လို၍ အခါေပးရန္ ေျပာဆိုရာ ၁၂၁၈-ခု တြင္ ျမိဳ ့တည္ရန္ ႏွင့္ ေဗဒင္ ကိန္းခန္းအရ အဂၤါနံ ေညာင္ပင္မ်ားကို တံခါးဝ ႏွင့္ လမ္းဆုံတို ့တြင္ စိုက္လွ်င္ ေအာင္ျမင္မည့္အေၾကာင္း အခါေပးဆက္ေလသည္။ မဟာရာဇဝင္ေတာ္ၾကီးတြင္ ျပထားေသာ ျမိဳ ့နန္းတည္ရာတြင္ အခါေပး ၾကီးမွူးသူမ်ား စာရင္တြင္ မပါဝင္ဟုလည္း ဆိုသည္။ ( ဦးပုညသည္ ေဗဒင္ပညာတတ္ကြ်မ္း သျဖင့္ ေရွ ့ကလည္း ရဟန္းဝတ္ႏွင့္ ဒကာမတို ့ ဝင္ထြက္ ေမးျမန္းၾကသျဖင့္ ရဟန္ဒယကာက သင္ကာမကင္း၍ လူဝတ္လဲ ရသည္။ ေနာက္တြင္လည္း ထိုပညာရပ္ႏွင့္ပင္ အသက္ အႏၱရာယ္ၾကံဳရေလသည္။ )

          မင္းတုံးမင္းသည္ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ေတာ္တြင္ ဝါသနာအေလွ်ာက္ အဂၢိရတ္ထိုး ရာ ျမိဳ ့ဝန္ ဦးသာအို က ရွင္ပုည သည္ အဂၢိရတ္တြင္ မ်ားစြာကြ်မ္းက်င္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္သျဖင့္ ေရွ ့ေတာ္သို ့ ပင့္သျဖင့္ ဦးပုညက အဂၢိရတ္အေၾကာင္း နက္၊ နဲ၊ ဆစ္ပိုင္း က်နစြာ ေလွ်ာက္ေလသည္။ မင္းတရားၾကီး က သကၤန္ဝတ္ျဖင့္ ေနသည္မွာ ဘယာေၾကာင့္ေလာ၊ သဒၵါေၾကာင့္ေလာဟု ေမးေလသည္။  ႏွစ္မ်ိဳးလုံးေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ( ဦးပုညသည္ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ပညာမ်ားတြင္ ပုိ၍ ကြ်မ္းက်င္ေၾကာင္း ေတြ ့နိုင္ေလသည္။)  မ်ားမၾကာမီပင္ လူထြက္ေလသည္။

          ထိုေနာက္ ကေနာင္မင္းထံ ခစားရာ ကေနာင္မင္း အလိုရွိ၍ သင္ျဂိဳဟ္ ကိုးပိုင္းသရုပ္ ေတးထပ္မ်ားကို ေရးသားဆက္သြင္းရသည္။ ၁၂၁၄-၁၅ ခု ယိုးဒယား ဇင္းမယ္ကို နိုင္သည့္အတြက္ မင္းတရားၾကီး အမိန္ ့အရ ယိုးဒယားနိုင္ ေမာ္ကြန္းကို ေရးသားရသည္။ နန္းတြင္းမိဘုရား အခ်ိဳ ့ အက်င့္ေဖာက္ျပား ၾကသျဖင့္ တားျမစ္ရန္ ဦးပုည ကို ပဒုမဇာတ္(ပဒုမ ေပါင္တို) ကို ေရးေစျပန္သည္။ တဖန္ မိဘုရားတို ့ကလည္း မိန္းမျမတ္ ျဖစ္ေသာ မဒၵီမိဘုရား ပါဝင္သည့္ ေဝသန္တရာဇာတ္ေတာ္ကို ေရႊ၊ ေငြ မ်ားစြာ ေပး၍ ေရးခိုင္းျပန္သည္။ ေနာက္တြင္ မင္းသားအခ်ိဳ ့ႏွင့္ ျမင္ကြန္း၊ ျမင္ခုံတိုင္မင္းသားတို ့ ဆိုးသြမ္းလြန္းေသာေၾကာင့္ ဆုံးမရန္ ဝိဇယဇာတ္ကို ေရးရသည္။  ထိုမွ အစျပဳ၍ ရတု၊ ရကန္၊ ျပဇာတ္မ်ားကို သီးကုံးေရးသားကာ အမူထမ္းခဲ့ရသည္။( စေလဦးပုည သည္ လက္ဖက္ရည္ေတာ္ ဆက္အျဖစ္ မင္းတုံးမင္းထံတြင္ ခစားရသည္ ဟုလည္း ဖတ္ဖူးသည္။)

          မႏၱေလးျမိဳ ့ နန္းတည္ျပီးေသာ္ မင္းတုံးမင္းသည္ သားေတာ္ မလြန္မင္းသားအား အိမ္ေရွ ့စံေပးရန္ စိတ္ကစားေလသည္။ ထုပ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မရွိေသာ္လည္း ကေနာင္ အိမ္ေရွ ့စံမင္းက ယုံမွားသံသယ ရွိျပီး ညီေတာ္၊ ေနာင္ေတာ္ စိတ္မၾကည္လင္ျဖစ္ခါ မဝင္၊ မထြက္ဘဲ ေနၾကေလသည္။ မင္းၾကီးေခါ ္ေသာ္လည္း ကေနာင္မင္းသားက မၾကြသျဖင့္ မင္းသား ငယ္စဥ္ကပင္ ေစာင့္ေရွာက္၊ ေမြးျမဳရေသာ စၾကာေဒဝီ မိဘုရားေခါင္ၾကီးအား ေျဖာင့္ျဖေစရသည္။ ကေနာင္မင္းသားၾကြလာသျဖင့္ မင္းတုံးမင္းက သားဆိုသည္မွာ လိုသေလာက္ရေၾကာင္း၊ ညီေတာ္က ေနာက္ထပ္ မရနိုင္ေၾကာင္း ဝမ္းနည္းစြာ မိန္ ့ေလသည္။ (  :D  ) [မင္းတုံးမင္းလက္ထက္ မင္းမူထမ္းတို ့သည္ မိန္းမ (၂)ေယာက္ႏွင့္ အထက္တြင္ ရွိသူမ်ားသျဖင့္ လာဒ္စားၾကေလသည္။]

          ကေနာင္မင္းသားလည္း စိတ္ေအးျငိမ္း၍၊ မွားေလျခင္းဟု ေနာင္တရျပီးသကာလ (ကြ်နု္တို့ ရွစ္တန္း ေက်ာင္းစာ အျဖစ္ သင္ယူခဲ့ရေသာ) ` ေရသည္ ျပဇာတ္` ေခါ ္ `ဂဂၤါမာလဇာတ္ေတာ္` ကို ဦးပုညအား ေရးသား တင္ဆက္ေစေလသည္။ ႏွစ္သက္လြန္း၍၊ ဇာတ္ေတာ္ကို ေရွ ့ေတာ္တြင္လည္း ဖတ္ရ၍၊ ျပဇာတ္လည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ ကျပရေလသည္။
[မွတ္ခ်က္။       ။ စေလ ဦးပုညသည္ ညာလက္က အဂၤါခ်ိဳ ့ယြင္းေနေသာ္လည္း (ညာလက္တဖက္လုံး သိမ္ေနသည္ ဆို၏) ရွင္ဘုရင္ေရွ ့ေတာ္တြင္ လက္ေရးျမန္၍ လက္ေရး၊ လက္သား လွပေသသပ္စြာ ေရးသားတင္သြင္း နိုင္ေလသည္။ ရွင္ဘုရင္ေရွ ့တြင္ ေရးသား ေပးဆက္ရေသာ ေပစာကို ေခါင္းထက္ထားျပီး ရွင္ဘုရင္ဘက္ လွည့္ကာ လက္ယာလက္ေပါ ္ေပစာတင္လွ်က္ လက္ဝဲလက္ျဖင့္ ကညစ္ကိုကိုင္ျပီး လွ်င္ျမန္စြာ ေရသားေဖာ္ျပရသည္။]

          မႏၱေလးျမိဳ ့ကို ၄-ႏွစ္ၾကာ တည္ေထာင္ျပီးေနာက္ မင္းတုံးမင္းက စေလဆရာဦးပုည အား မင္းလွ သခၤယာ ဟုေသာ ဘြဲ ့ႏွင့္ ရြာစည္ရြာကို ေပးေတာ္မူသည္။ လစာေငြ တစ္ႏွစ္ ၆၀၀-က်ပ္ႏွင့္ အိမ္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာလည္းေပးေလသည္။ ကိုယ္လက္ အဂၤါခ်ိဳ ့ယြင္းေနေသာေၾကာင့္ မ်ိဳးရိုး- သူၾကီးရာထူး ရရန္ကိုကား မည္သူမွ ေလွ်ာက္ထားေပးျခင္ မရွိေပ။ ၁၂၂၄-ခု တြင္ အေရွ ့အရပ္မွစ၊ ေတာင္ဘက္ သို ့ နန္းေတာ္ပတ္လည္ ေျမာင္းတူး၍ က်ဳံးတြင္းေရးသြင္းေသာ္ ရတနာနဒီ ျမစ္ေတာ္ ေမာ္ကြန္းကို ဦးပုညက ေရးဆက္ရာ ဆုလာဒ္ မ်ားစြာရေလသည္။ (ငယ္စဥ္ ေမာင္ပုတ္စည္ ဘဝမွပင္၊ ဆုေတာ္၊လာဒ္ေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို မင္းညီ၊ မင္းသား၊  မိဘုရားနွင့္ ရွင္ဘုရင္တို ့ထံမွ ပုံစံမ်ိဳးစုံျဖင့္ ရဘူးသည္။)

          ျမင္ကြန္း၊ ျမင္ခုန္တိုင္မင္းသားတို ့ ေခါ ္၍ ေဗဒင္ေမးသည္ကို ေဟာ၊ေျပာ သျဖင့္ ကေနာင္မင္းသားက မင္းမွလြဲးျပီး မင္းသားတို ့ထံတြင္ မခစားရန္ တားျမစ္ေလသည္။ မင္းခစားျဖင့္ ရိုးေျဖာင့္စြာေနပါက ေဘးမဲ့ရေစမည္ဟု ေနာင္ေတာ္ထံ ေလွ်ာက္တင္ေပးသည္။ ထိုေနာက္ ဦးပုညသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ကဗ်ာတို ့ကို ေရးသားစီရင္ေလသည္။ ထိုသို ့ေနစဥ္ ျမင္ကြန္း၊ ျမင္ခုံတိုင္မင္းသားတို ့ ပုန္ကန္မူတြင္ အခါေပးေသာေၾကာင့္ မင္းတုံးမင္းတရား အမ်က္သင့္ သျဖင့္ ျမိဳ ့ေတာ္ဝန္ ဦးသာအိုးထံတြင္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ အပ္ထား ခံရေလသည္။

            ဒီပုံက စေလဦးပုညရဲ ့ လက္ေရးမူေတြ ထားတဲ့ ျပတိုက္ပုံပါ။

          ျမိဳ ့ဝန္မင္း၏ မယားငယ္မ်ားသည္ ေဗဒင္ေမးရန္၊ ေတးထပ္ေရးရန္ ဦးပုညထံ ျမိဳ ့ဝန္မရွိခိုက္ ဝင္ထြက္ၾကသည္။ ေပး၊ ေကြ်းၾကသည္ ဆိုပါသည္။ ျမိဳ့ဝန္းဦးသာအိုးသည္ မိမိ မယားငယ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ကုန္တိုက္သျဖင့္ သတ္ရန္ ၾကံစည္သည္ ဆိုပါသည္။ ေနာက္ ၅-လ ၾကာမွ မင္းတုံးမင္းက စိတ္ေျပသျဖင့္ ဦးပုညကို လႊတ္ရန္ မိန္ ့ရာ ဦးသာအိုးမွာ အမိန္ ့ျဖင့္ သူခိုး၊ ဒျမ ဖမ္းရန္သြားေနသျဖင့္ ဦးပုညကို ၾကည္ညိုေသာ ဦးသာအိုး၏ မိန္းမမ်ားက လုပ္ၾကံျပီးပုံ အလုံစုံကို ေျပာၾကားေလသည္။ နံနက္ ညီလာခံတြင္ ျမိဳ ့ဝန္ ဦးသာအိုး က ဦးပုညကို သတ္ပစ္ေၾကာင္းေျပာေသာ္ မင္းၾကီးက လူကို ေခြးသတ္ေလျပီတကား-ဦးပုညကို ငါႏွင့္ ညီေတာ္ ေဘးမဲ့ေပးျပီး ျဖစ္တယ္။ ဦးသာအိုးထံ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေမာင္သာအိုးသည္ အလြန္ မိုက္ေသာသူ ျဖစ္ေလသည္ဟု၍ ႏွေျမာစြာ မိန္ ့ေလသည္။ (ဖတ္မိသမွ်ကို ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ် ထိခိုက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ရင္း မရွိပါ။)

          ဦးပုည၏ အထၱဳပ္ပတ္တိသည္ ဒီမွာ ျပီးဆုံးသည္ဟု ထင္စရာ ရွိေသာ္လည္း ရတနာပုံ သတင္း အယ္ဒီတာ ဘိုးဝဇီရ ၏ ေျပာၾကားခ်က္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္း ျဗိတိသွ်ကိုလိုနီ အျဖစ္ သိမ္းပိုက္ျပီးခ်ိန္တြင္ ေရာက္ရွိလာေသာ `ဂ်ိမ္းေဂ်ာ့ စေကာ`  သည္ (စိန္ဂြ်န္းေက်ာင္းတြင္ ဆရာ ႏွင့္ သတင္းေထာက္ အျဖစ္ လုပ္ခဲ့ျပီး) `ေရႊရိုး` ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေသာ The Burma, His Life and Notions စာအုပ္မ်ားကို ကိုးကား၍ ဦးပုညကို လုပ္ၾကံသူမွာ ဦးသာအိုး မဟုပ္ဟုလည္း ဆိုေပသည္။ တဖန္ သူရိယ မဂၢဇင္းတြင္ (အမ်ိဳးသား တကၠသိုလ္၊ ရာဇဝင္ ႏွင့္ ျမန္မာစာျပ) ဆရာ ဦးသက္တင္က ထိုစဥ္က ဆရာဦးပုည မေသေၾကာင္း အကိုးအကား အတန္္စုံစြာျဖင့္ ေရသားထားခ်က္တို ့ကို ေနာက္တပိုင္းတြင္ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O

2 comments:

ေငြလမင္း said...

တတ္သည့္ပညာ မေနသာ ဆုိေပမဲ့
အဲဒီပညာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေသရတာဆိုေတာ့ စိတ္မေကာင္းပါဘူး

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

ေနာက္တစ္ပုိင္းကုိ ေမွ်ာ္ေနမယ္ ...