အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Monday, May 23, 2011

အခ်စ္၊ အမုန္းတို ၾကားမွ . . . . .



          က်မဟာ အခ်စ္ႏွင့္ အမုန္းမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ေသာ လူႏွစ္မ်ိဳး၊ ႏွစ္စားၾကားမွာ ေနထိုင္ေနခဲ့ေသာ လူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါသည္။   က်မမွာ က်မကို ခ်စ္တဲ့သူေတြလည္း ရွိပါသည္။ မုန္းတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါသည္။ မခ်စ္၊ မမုန္းတဲ့သူ မရွိဘူးလားဆိုေတာ့ ဒီလို လူမ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ မခ်စ္၊ မမုန္းသူမ်ားသည္ လည္း ကိုယ္ႏွင့္ ပတ္သတ္ရန္ မရွိတာသာ ျဖစ္ဖို ့မ်ားပါသည္။  ခ်စ္သူေတြသည္ မိသားစုဝင္ေတြ၊ အိမ္မွေမြးျမဴ ထားေသာ တိရိစာန္ေလးေတြ ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္မွ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းတို ့ ေတြသာ ျဖစ္ဘို ့ မ်ားပါသည္။  မုန္းသူဆိုသည္မွာ ကိုယ့္အားသာခ်က္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မႏွစ္သက္နိုင္ ေသာသူ  ဘဝအဆက္က ရန္ညိုးရွိသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ တခ်ိဳ ့မွာ သူငယ္ခ်င္း အမည္ခံေသာ ျပိဳင္ဘက္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။  ဒါေပမယ့္ ေသျခာတာ တစ္ခုကေတာ့ က်မကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ဘယ္သူ ့ကိုမွ မျပိဳင္တာေတာ့ ေသျခာပါသည္။

          က်မကိုယ္ က်မလည္း မျပိဳင္ပါ။ ျပိဳင္စရာလဲ မရွိပါ။  ကိုယ့္ပန္းတိုင္ေတြကို ဒါမလုပ္နိုင္ေသးလွ်င္၊ လုပ္နိုင္ေသာ အရာတစ္ခုကို ေျပာင္းလုပ္လိုက္မည္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မူလပန္းတိုင္ကေတာ့ ရင္ထဲမွာ သိမ္းထားဦး မည္သာ။  လုပ္နိုင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုပ္မွာေပါ့လို . . . စိတ္ထဲမွာ ရွိေနပါသည္။  က်မကိုယ္ ခ်စ္တဲ့၊ ဒါမွမဟုပ္ နားလည္းေပးနိုင္ေသာ သူကိုယ္ က်မတန္ဖိုးထားမည္သာ။  က်မကို မုန္းေသာ၊ မလိုေသာ၊ ျပိဳင္ဆိုင္ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း က်မအေနႏွင့္ မုန္းတီးေနမည္မဟုပ္ပါ။  တစ္ခါတစ္ရံ သူတို ့ေတြရဲ ့ သေဘာထား၊ တုံျပန္မူ ့ေတြေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရင္ေတာင္ က်မ ၾကိဳးစားေမ့ပစ္လိုက္တာက မ်ားပါသည္။ မေမ့နိုင္ခင္မွာ ျပန္တုံျပန္မူ ့ေတြလည္း ရွိနိုင္တာေပါ့။ က်မက ပုထုဇဥ္ပဲ ..  ..  .. ဒါေပမယ့္ သံသရာ မသယ္လိုပါ။

          မိသားစုထဲမွာလည္း ကိုယ့္ကို မခ်စ္သူေတြရွိနိုင္တာေပါ့။  ဒီဘဝမွာ ေဆြရယ္၊ မ်ိဳးရယ္ျဖစ္ေနေပမယ့္ အရင္ဘဝက ရန္သူျဖစ္နိုင္တာကိုး။  ဒါေလးကို က်မဘာေၾကာင့္ ေတြးမိရသလဲ ဆိုေတာ့ ဘုရားရဲ ့ တပည့္ သာဝကာမတစ္ဦးျဖစ္လာသည့္ ပဍာစာရီဇာတ္ကို ၾကားဘူတာကိုး ။  ပဍာစာရီမျဖစ္ခင္ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာက ဘဝတစ္ခုမွ ပဍာစာရီေလာင္း အမ်ိဳးသမီးဟာ ကုန္သည္အလုပ္နဲ ့ အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းျပဳခဲ့ပါတယ္။  တစ္ေန ့မွာ ကုန္ကူးသြားရင္ လမ္းမွာ ဒျမတိုက္ခံရတယ္။ လူအင္အား၊ လက္နက္အင္းအားႏွင့္ တိုက္တာဆိုေတာ့ သူတို ့ ဝယ္လာသမွ်ကုန္ေတြ အကုန္ပါသြားသည္။  လူေတြကိုလည္း ရိုက္ႏွက္ထားခဲ့ၾကသည္။

           အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူလည္းနာ၊ အရင္းအႏွီးေတြလည္းဆုံးေတာ့ ဒီအမ်ိဳးသမီးဟာ ဒျမေတြကို က်ိန္ဆဲပါသတဲ့။ ဘယ္လို က်ိန္လဲဆိုေတာ့ ဒျမေတြ အေသးဆိုးနဲ ့ ေသတာကို ျမင္ပါေစလို ့ ရင္ထဲကေန လိုက္လိုက္လဲလဲ က်ိန္လိုက္ပါတယ္။ ပဍာစာရီေလာင္း အမ်ိဳးသမီးဟာ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံျပီး မိဘလုပ္ေကြ်းေနေသာ သတို ့သမီးငယ္ျဖစ္ေတာ့ သူမဆုေတာင္းဟာ ျပည့္ခဲ့သတဲ့။ ဘယ္ဘဝမွာလည္းဆိုေတာ့ ဗုဓၵဘုရားရွင္လက္ထက္ မွာေပါ့။ အဲဒီ ဒျမေတြဟာ ဘယ္သူေတြလည္း ဆိုေတာ့ သူမရဲ ့ မိဘႏွစ္ပါး၊ အကိုႏွစ္ေယာက္၊ ခင္ပြန္းႏွင့္ သားႏွစ္ေယာက္ပါပဲ။ 

          ဒါေၾကာင့္ သူမဆုေတာင္း အတိုင္းပဲ သူမ မ်က္စိေရွ ့မွာပဲ သူမ ခင္ပြန္း ကိုဒါသ ေျမြေပါက္ေပမယ့္ တန္းမေသ ေသးပဲ သူမႏွင့္ေတြ ့ျပီး လက္ေပါ ္မွာ ေသရတယ္။  သားအၾကီးဟာလည္း ေတာင္က် ေခ်ာင္းေရထဲ ေမွ်ာပါသြားတာကို ေတြ ့ရလို ့ ေခ်ာင္းအလယ္ေျပးတုံး၊  ေသာင္ျပင္ေပါ ္ ခ်ထားတဲ့ သားအငယ္ဟာလည္း စြန္ရဲက သားထစ္အမွတ္ႏွင့္ ခ်ီေျပးျပန္တယ္။  တစ္ခါေရလည္က ျပန္ေျပးျပီ ေခ်ာက္ျပန္ေတာ့ မမွီေတာ့ဘူး။  မီးတြင္းကထြက္လာစ မိန္းမတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ခံစားရတာကို မိဘေတြ ရွိေသးတယ္ဆိုျပီ ႏွစ္သိမ့္စိတ္ႏွင့္ အိမ္ေရာက္ေအာင္ျပန္ေတာ့ သူမေရွ ့မွာပင္ အိမ္ကို မိုးၾကိဳးပစ္လို ့ အိမ္မီေလာင္ျပီး မိဘႏွင့္ အကိုေတြ အေလာင္းကို ျမင္ရေတာ့ သူမေဆာက္တည္ရာမရ သြပ္သြပ္ ခါေအာင္ရူးသြားေတာ့သည္။

          ဒါေပမယ့္ သူမဟာ ပါရမီဥာဏက္ ရင့္သန္ျပီးသူ၊ ကြ်တ္တန္းဝင္ရမည့္ ဘဝျဖစ္ေလေတာ့ ျမက္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ ဖူးေတြ ့ခြင့္ရခဲ့ျပီး၊ အဲဒီဘဝမွာပဲ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ရဟန္တာမအျဖစ္ ကြ်တ္တမ္းဝင္ခဲ့ပါတယ္။ 

          က်မတို ့ေတြလည္း ကိုယ္ျပဳသည့္ကံ ကိုယ္ဆီသာ ျပန္လာၾကသည္။ ဘုရားရွင္က ယက္ကန္းသည္ မေလးကို ေမး၍ ၊ ယက္ကန္းသည္မေလးက ေပးေသာ အေျဖလိုပဲ
ဘုရားရွင္                   ` သင္ဘယ္ကလာသလဲ`
ယက္ကန္းသည္မေလး   ` မသိပါ ဘုရား`
ဘုရားရွင္                    ` သင္ဘယ္ကို သြားမွာလဲ`
ယက္ကန္းသည္မေလး     ` မသိပါ ဘုရား`
ဘုရားရွင္                  ` သင္ မသိသေလာ`
ယက္ကန္းသည္မေလး   ` သိပါသည္ ဘုရား`
ဘုရားရွင္                  ` သင္ သိသေလာ`
ယက္ကန္းသည္မေလး   ` မသိပါ ဘုရား `  ဆိုေသာ ဇာတ္ေတာ္လိုပင္ ျဖစ္ေနၾကသည္ မလား ?

          ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္က `ဘယ္ကလာ သလဲ`  ဆိုသည္မွာ ဘယ္ဘဝက လာသလဲလို ့ ေမးေၾကာင္း  ယက္ကန္းသည္မေလးက ဥာဏ္ျဖင့္ စဥ္ျခင္သိလို ` ဘယ္ဘဝက လာေၾကာင္း မသိပါလို ့` ေျဖတာပါ။
          ဘုရားရွင္ကပင္ ` ဘယ္ကိုသြားမွာလဲ` ေမးေတာ့  ဘယ္ဘဝကို သြားမွာလဲ၊ သိလားလို ့  သိျမင္တဲ့ ယက္ကန္းသည္မေလးဟာ ဘယ္ဘဝကို သြားရမည္ မသိပါလို ့ေျဖတယ္။
          တဖန္ ဘုရားရွင္က ` သင္ မသိသေလာ` ဆိုတာက သင္ေသမည္ကို မသိသေလာ လို ့ ေမးတာပါ။  ဒီအခါမွာ ယက္ကမ္းသည္မေလးက ေသမည္ကို သိေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္တာပါ။
          ေနာက္ဆုံးမွာ ` သင္သိသေလာ` ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ ေသမယ္္ဆိုတာ သင္သိသလား လို ့ ေမးတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယက္ကမ္းသည္မေလးသည္။ ဘယ္အခ်ိန္ ေသရမည္ကို မသိပါဘူးလို ့ ျပန္ေလွ်ာက္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

          ဘုရားရွင္ႏွင့္ ယက္ကန္းသည္မေလးတို ့သည္ ျပသနာကို ေျဖရွင္းနိုင္ၾကေပမယ့္ က်မတို ့ကေတာ့ သိျခင္း၊ မသိျခင္း ၾကားမွာ အခ်စ္ေတြ၊ အမုန္းေတြႏွင့္ ေနထိုင္ေနၾကရပါသည္။  ကိုယ္စိတ္ထားမူ ့သည္ ကိုယ့္ဆီျပန္လာမည္ဆိုပါလွ်င္ ဘယ္လိုျပန္လာတာကို လိုျခင္ပါသလဲလို ့ က်မဘာသာေတြးမိေတာ့ မွန္ထဲမွာ ျပံဳးျပေနေသာ ပုံရိပ္သာ ျဖစ္ေစလိုပါသည္။  ဘာသာမတူသူမ်ား ဖတ္မိခဲ့ရင္လည္း ဗဟုသုတ၊ ပုံျပင္တစ္ခုလို ဖတ္သြားေစျခင္ပါသည္။

7 comments:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မမေရ တန္ဖိုးရွိေသာ ပို႕စ္ေလး အတြက္ ေက်းဇူးပါ ေနာ္..
ေကာင္းေသာေန႕ေလး ၿဖစ္ပါေစလို႕ ဆႏၵၿပဳလွ်က္..

ေငြလမင္း said...

ပဍာစာရီ အမ်ိဳးသမီးအေျကာင္းကို ဖတ္ရတုိင္း စိတ္မေကာင္းဘူး အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ဘယ္သူေပၚမွ မက်ိန္တာဘဲ ေကာင္းပါတယ္ ျပဳသူအသစ္ ျဖစ္သူအေဟာင္းလို႔ဘဲ ေတြးနုိင္ရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္

ညိမ္းႏိုင္ said...

ပ႗ာစာရီရဲ့ အတိတ္ဇာတ္လမ္းေလးသိမွတ္ရတာ ေက်းဇူး
တင္တယ္အစ္မေရ...။ခ်စ္သူသာရွိ၊မုန္းသူမရွိတဲ့ ဘဝကို
ပိုင္ဆိုင္ရပါေစဗ်ာ...။

Anonymous said...

အျမဲ လာေရာက္ဖတ္မွတ္ပါတယ္။
ေရွ႔သံုးခုကေတာ့ တူတူပါပဲ ေနာက္ဆံုး တစ္ခုက
"ဘယ္အခ်ိန္ေသမယ္ဆိုတာ သင္သိသလား"
ဒီလိုေတြ႔ဖူးခဲ့တယ္
"မေသခင္ ဘယ္လိုျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုတာ သိသလား လို ့"
ဆိုေတာ့ မူႏွစ္မ်ဳိး ရွိတယ္နဲ႔တူတယ္ေနာ္။

စိတ္ခ်မ္းေျမ့ပါေစ။

ေစာ(အဝါေရာင္ေျမ) said...

စာေတြလာဖတ္တဲ့သူ အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
အေနာ္နီမတ္ေရ
ဘယ္အခ်ိန္ေသမယ္ သင္သိသလားက အမွန္ျဖစ္ပါလိမ္မယ့္။
က်မဟာက မွားတာျဖစ္မွာပါ။ က်မ ျပန္ျပင္လိုက္ပါျပီရွင္။
ေျပာျပေပးတာ ေက်ဇူးပါ။

Baby taster said...

ပို႔စ္ေကာင္းေလးအတြက္ ေက်းဇူးပါ

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

အခ်စ္နဲ႕ အမုန္းကို ေဘာလုံး ကန္ခုိင္းလုိက္ ...:P