အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Wednesday, April 27, 2011

ပုဂံ ျမိဳ ့သို ့ တစ္ေခါက္ေရာက္ျခင္း - ၅

      ပုဂံဘုရား သမိုင္းေလး ဆက္ေျပာမယ္ေနာ္။  ဒီရက္ပိုင္းမွာ အလုပ္ေတြက မ်ားေနလို ့ စာအမ်ားၾကီးေရခ်ိန္မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၾကိဳးစားျပီး ေရးတင္ပါ့မယ္။  ျပီးခဲ့တဲ့ (၄)က ငွက္ပစ္ေတာင္ အၾကာင္းေလးကို ဆက္လိုက္ရေအာင္ေနာ္ . . .။
     ငွက္ပစ္ေတာင္ သမိုင္း ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြပါ။ နံရံေဆးေရးလို ့ထင္တာပဲ။  :D        လက္ရာေဟာင္း ႏွင့္ လက္ရာသစ္ ေရာေနတယ္ထင္တယ္။ ေဆးသုတ္သူေၾကာင့္ စာေတြေပါ ္မွာေတာင္ ေဆးစက္ေတြက တက္အုပ္ေနပါေသးတယ္။ (ပုံေတြကို ေသျခာၾကည့္လိုပါက ဓါတ္ပုံေပါ ္ ႏွစ္ခ်က္ ႏွိပ္လိုက္ပါ။)
    သူ ့ကိုလည္း ေရွးေဟာင္းပစၥည္း ထိန္းသိမ္းဘို ့ ပညာေပးတရားေဟာရမလား စဥ္းစားမိေသးတယ္။ စိတ္ကူးႏွင့္ပါ။ ဘယ္သူ သုတ္မွန္းမွ မသိတာ။ သိလို ့ေျပာျပန္ရင္လဲ လက္ပဲခံမလား၊ မ်က္ေစာင္းပဲ ထိုးၾကည့္လိုက္ေလ မလား မသိပါ။

၁။ ေနနတ္သားႏွင့္ နဂါးမတို ့ မလည္ေတာင္ယံမွာ ေပ်ာ္ပါးေနပုံ  ၂။ သေႏၵဖြားအံေသာငွာ က်ီးျဖဴကို ေနနတ္သားထံ ေစလႊတ္လိုက္ရာ ေနနတ္သားက ပတၱျမားတစ္လုံးကို က်ီျဖဴကို ထုတ္ေပးလိုက္ေသာ အခန္း
၃။ လမ္းခရီးတြင္ သေဘၤာကုန္သည္တို ့ လဲလွယ္ယူလိုက္ေသာ ဝစၥေျခာက္ထုပ္ကို  နဂါမျမင္လွ်င္ ဝမ္းနည္းပူေဆြးလွ်က္ ေတာင္ယံတြင္ သေႏၵဥထားခဲ့ျပီး နဂါျပည္ျပန္သြားခန္း။၄။ သေႏၵဥကို မုဆိုးေတြ ့၍ ေဆာင္ယူခဲ့ျပီး လမ္းခရီးတြင္ ေခ်ာင္းကူးရာ ဥမ်ား လက္မွလြတ္၍ ေမွ်ာသြားေသာအခန္း







 
၅။  ဧရာဝတီျမစ္တြင္ ေမ်ာပါလာေသာ ဥျဖဴတလုံးကို ေညာင္ဦးဆိပ္သို ့ခဝါဖြတ္လာေသာေျမသိင္းတြင္းက ပ်ဴလင္မယားေတြ ့၍ ဆယ္ယူခန္း ၆။ တုပ္ဝပ္ေတာင္ေျခ ရွိ ရွင္ရေသ့အား ဥကိုျပသရာ ဥျမတ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုန္းပညာရွိသူ ဖြားအံျဖစ္၍  ေကာင္းစြာသိမ္းဆည္း ေစာင္ေရွာက္ရန္ မိန္ ့ၾကားခန္း

၇။  ခ်ိန္ခါေစေရာက္ ဖြားေျမာက္၍ (၇)ႏွစ္ရြယ္ရွိေသာ္ ဘရာရေသ့ထံ အပ္ႏွံရာ အ႒ာရသအတတ္မ်ိဳးစုံကို သင္ၾကားေပးခန္း ၈။  (၁၆)ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ေသာိ ခမည္းေတာ္ ေနနတ္သားက ငွက္ၾကီးကို ႏွိမ္နင္းရန္ နတ္ေလး၊ မွ်ားတို ့ကို လာေရာက္ အပ္ႏွင္းေသာ အခန္း

၉။  ျပဴအိုလင္မယားထံ ပန္ၾကားေသာ္ ရန္သူ(၄)ဦးတို ့ (၁၂)ႏွစ္တိုင္ႏွိပ္စက္ေနသည္ကို သတိေပးေျပာၾကားေနခန္း ၁၀။ ငွက္ၾကီးသည္ မိမိက်က္စားရာ အရပ္မွ (၇)ရက္ တၾကိမ္လာလတ္၍ သၼီးကညာ(၇)ေယာက္အား စာေသာက္ခန္း
၁၁။  ငွက္စာေပးအံဟု အပ်ိဳေတာ္(၇)ေယာက္ကို ယူလာစဥ္ ျပဴေစာထီးႏွင့္ ေတြ ့၍ အေၾကာင္းစုံကို ေမးျမန္းေနေသာ အခန္း  ၁၂။ ျပဴေစာထီးသည္ ေၾကာက္ရြံ ့ျခင္းမရွိ ပကတိတည္ၾကည္ျခင္းျဖင့္ ရတနာအတိျပီးေသာ သဇီရိန္စဥ္သြားတက္ေသာ နတ္ေလးႏွင့္ ပစ္ခန္း 





    ျမားက်တဲ့ ေနရာထင္တာပဲ  .. .. .. :D၊ ကေလးေလးေတြက ေသျခာရွင္းျပလို ့ ဓါတ္ပုံရိုက္ထားတာ၊ ခုေတာ့ ေမ့ေတ့ေတ့ျဖစ္ေနျပီ။  ငွက္ၾကီးကို မွ်ားမွန္ေတာ့ ျပဳတ္ၾကျပီး ဒီေနရာနားမွာ ျပဴေစာထီးကို နုတ္သီးႏွင့္ လွမ္းေပါက္သတ္ေတာ့ ငွက္ေပါက္တြင္းကေန ေရေတြထြက္လာပါတယ္။ ခုေတာ့ ငွက္ေပါက္ေရတြင္းရယ္လို ့ ေသျခားေဘာင္ေခတ္ျပီး အထင္အရွားရွိပါေသးတယ္။ ပုံမရိုက္ခဲ့မိလို ့ မျပနိုင္ေတာ့ပါဘူး။  အရင္က တြင္းေရွ ့မွာ ငွက္ၾကီးျပဳတ္က်ေတာ့ ေျမနဲ ့ရိုက္မိျပီး ငွက္ၾကီး အန္ဖက္ေတြ ေတာင္ပူစာလို ကုန္းမို ့မို ့နဲ ့ ရွိပါတယ္။ လူေတြက ေဆးဖတ္ဝင္တယ္ဆိုျပီး တူးတူးယူသြားလို ့ ခုေတာ့ ေျမညီျပင္ကိုပဲ ေတြ ့ရပါတယ္။

             ဒါကေတာ့ ငွက္ၾကီးပုံတူ ေဆာက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ မတူပါဘူး။ ငွက္ေသဟာေတာင္ ေတာင္းကုန္းတစ္ခုစာေလာက္ ၾကီးတယ္ဆိုပါတယ္။ အရုပ္ေနာက္ဘက္မွာေတာ့ လိွုင္ဂူေတြ ရွိပါတယ္။ ပုဂံေခာတ္က ရွင္အရဟံ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက စ၍ တရားဘာဝနာ အားထုတ္ေသာ ရဟန္းရွင္သူျမတ္ႏွင့္ ေယာကီသူေတာ္စင္တို ့ သတင္းသုံးခဲ့ဘူးေသာ လိွုင္ဂူ အေဆာက္ဦး တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ခုလည္း တရားစခန္းဖြင့္လွ်င္ တရားထိုင္ၾကတုံးပါပဲ။

     ဒါကေတာ့ ပုံပါစာမွာ ျမင္ရသလို မြန္းတည့္ဂူပါ။  ငွက္ၾကီးလာရင္ မျမင္နိုင္ေအာင္ အပ်ိဳေတာ္ေတြဟာ ဒီဂူေတြထဲမွာ ပုန္းေအာင္းေနရပါတယ္။ ဂူေရွ ့ကအေပါက္ေတြကို အလုံပိတ္ထားတာေၾကာင့္ အလင္ျမင္နိုင္တဲ့ အေပါက္တစ္ခုထားတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ေနရာေတာ့ ေသျခာမသိပါ။ အဲဒီအေပါက္ကလည္း မြန္းတည့္တည့္မွာသာ ေနေရာင္ျမင္နိုင္၊ ဝင္နိုင္တယ္လို ့ ဆိုပါတယ္။ ဒါက ငလွ်င္ေၾကာင့္ တခ်ိဳ ့ပ်က္ဆီးတာေတြ ျပန္မြန္းမံထားတယ္။ ဘယ္အပိုင္းက ျပန္ျပငိထားတာလည္းေတာ့ ေျပာမထားပါ။ အားလုံးေတာ့ မဟုပ္ပါဘူး။ွ
      ငွက္စာေပးမယ့္ အပ်ိဳ(ရ)ဦးကိုပဲ အျပင္ထုတ္ပါတယ္။ အပ်ိဳေတာင္ မွဲ ့ပါ၊ တင္ၾကီး စတဲအျပစ္အနားကင္းရျပီ၊ ျပစ္မ်ိဳး မရွိတဲ့ အပ်ိဳစင္ စစ္စစ္ ကိုပဲစားပါသတဲ့။

     ရွင္အရဟံအုတ္ေက်ာင္းရဲ ့အေနာက္ကပ္ရပ္မွာ  ငွက္ပစ္ေတာင္ဘုးရားရွိပါတယ္။ လိွုင္ဂူပါ ႏွစ္ထပ္ ဘုရားပါ။ ဒါကေတာ့ ေအာက္ထပ္ လိွုင္ဂူအတြင္းက တစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရားၾကီးပါ။ ပုဂံေခာတ္လက္ရာပါ။

             ဒါကေတာ့ ေဘးေလွကားကေန အေပါ ္တက္လိုက္ရင္ ဖူးေျမာ္ရမယ့္ ဘုရားပါ။ ဒီဘုရားက အပ်ိဳေတြပုန္းတဲ့ဂူေပါက္ ေပါ ္က ေတာင္ကမူေပါ ္မွာ ကပ္ရပ္တည္ရွိပါတယ္။ အေပါက္က တစ္ခုထဲပါတာမို ့ တစ္ဝဂူဘုရားလို ့လည္း အထက္က ေစတီေတာ္ကို ေခါ ္ပါတယ္။

       ဒါကေတာ့ ~ဗူးဘုရား~ ပါ ။ အလယ္ကအကြက္က ျဖတ္ထားတာပါ။ ဘုးရားပုံး သီးသန္ ့ မရိုက္ခဲ့ရတာေၾကာင့္ပါ။  ဒီအထဲမွာ ဘာလို ့ ဒီပုံကို ေဖာ္ျပရသလဲဆိုေတာ့ အထက္မွာပါခဲ့တဲ့ ရန္သူၾကီး(၄)မ်ိဳးထဲက တစ္ခုမို ့ပါ။ ဒီရန္သူၾကီး(၄)မ်ိဳးလုံးကို ျပဴေစာထီးကပဲ တစ္ေယာက္ထဲႏိွမ္းနင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

           ရန္သူၾကီး(၄)မ်ိဳးဆိုတာက ပရူးပ်ံၾကီး ၊ ငွက္ၾကီး ၊ ေတာဝက္ႏွင့္ ဗူးႏြယ္ပင္တို ့ပါ။ ပရူးပ်ံၾကီး ႏွင့္ ေတာဝက္ၾကီးကို ျပဴေစာထီးက ႏွိမ္နင္းေအာင္ျမင္ခဲ့ေပမယ့္ အမွတ္အသား၊ ဘုရား တစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။  ဗူးပင္ၾကီးကေတာ့ ဗူးသီးအၾကီးၾကီးသီးေနျပီ ႏြယ္ေတြက အရွင္ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီဗူးႏြယ္ရွင္ေတြက လာသမွ် လူ၊ အေကာင္ေတြကို ရစ္ပတ္ျပီ ညစ္သတ္တယ္။ ရစ္ႏြယ္ဆြဲးေတာ့ လူေတြက ရုန္းမထြက္နိုင္ေတာ့ပဲ ေသၾကရတယ္။  ဒါကိုလည္း နို္င္ေအာင္း ခုတ္ထြင္၊ ရွင္းလင္း ႏွိမ္နင္းနိုင္ခဲ့ပါတယ္။

        ယခင္ ဗူးဘုရားေဟာင္းက စက္လုံးပိန္ သဏာန္ တကယ့္ ဗူးသီးလို ပုံပန္းရွိပါတယ္။ ပုဂံငလွ်င္မွာ ေျမခသြားပါတယ္။ ယခုျမင္ရတဲ့ ဘုရားကေတာ့ ပုဂံငလွ်င္ျပီးမွ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
 *************************************..........******************************

9 comments:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မေရာက္ဖူးေသးတဲ႕ ပံုဂံေဒသက ဘုရားေတြ ဖူးခြင့္ရလို႕ ေက်းဇူးပါရွင္....
ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ။

nweoo said...

အခုလို ပုံႏွင့္တကြ စာေတြနဲ႔ ရွင္းျပေတာ့ ဖတ္ရတာ ေကာင္းပါတယ္ အခုလို ေျပာျပတာ ေက်းဇူးပါ

yar zar said...

အခုလို ပုဂံအေၾကာင္းေလး ဖတ္ရတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်... တစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးေသးဘူး
းး

ေရႊျပည္သူ (ShwePyiThu) said...

ပုဂံကို တစ္ခါေရာက္ဖူးေပမယ့္ မႏွံ႔ခဲ့ပါဘူး။ အခုလို ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔အတူ ၾကည့္ရတာ တကယ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မေစာေရ...

ဟန္ၾကည္ said...

ပုဂံကို ခရီးထြက္ခဲ့တုန္းက ငွက္ပစ္ေတာင္ကို ေရာက္ခဲ့ေပမယ့္ သိပ္ဘ၀င္မက်တာမို႔ ေကာင္းေကာင္းမေလ့လာျဖစ္ပါ...ပုဂံရာဇ၀င္ကလည္း တုတ္ထမ္း၊ ဓားထမ္းေျပာရတာမို႔ ျပဴေစာထီးဇာတ္လမ္းကို သံသယျဖစ္မိတာေၾကာင့္လည္းပါပါတယ္...ငွက္ပစ္ေတာင္က ဘုရားသမိုင္းလိုက္ေျပာျပတဲ့ ကေလးေတြေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ခဲ့သလို...ဘုရားပရ၀ုဏ္အတြင္းမွာ နတ္ရုပ္ေတြေရာက္ေနတာကိုလည္း ဘ၀င္မက်ပါ...

ေစာ(အဝါရောင်မြေ) said...

ကိုဟန္ၾကည္ေရ
ပုဂံမွာ ဘယ္သြားသြား ကေလးေတြေၾကာင့္ စိတ္ရုတ္ရပါတယ္။
က်မသိတဲ့ ျပဴေစာထီးကေတာ့ ျပဴဘုရင္ရဲ ့ သားဟာ ျပဴေတြ ျပည္ပ်က္ခ်ိန္၊ ပုဂံစတင္ခ်ိန္မွာ ပုဂံအရပ္ကို ေျပာင္းေရြ ့ ့ေရာက္လာတာလို ့ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ိဳက္ထီးရုိးဇာတ္လမ္းမွာေတာင္ နဂါးမႏွင့္ ေဇာ္ဂ်ီကေန ကေလးရတာ ရွိေသးတယ္မို ့ လား။
အေနာက္နိုင္ငံက ငွက္ၾကီးတို ့၊ Dragon ကားတို ့ဟာ ဒီကေနအစျပဴတာ ျဖစ္ဖို ့မ်ားပါတယ္။

ေစာ(အဝါရောင်မြေ) said...

ကိုဟန္ၾကည္ေျပာမွ စဥ္စားမိတာ တစ္ခုရွိတယ္။
ရန္ကုန္က ေရႊတိဂုံ ဘုရားေပါ ္မွာလဲ ဘိုးသိၾကားရုပ္တို ့ ေတာင္ေစာင့္ဘိုးဘိုးၾကီးတို ့ဆိုတာေတြရွိတယ္။ လူေတြကလည္း ရွင္ျပဳရင္ အဲဒီကိုသြား နတ္ျပၾကတယ္။
က်ိဳက္ထီးရိုးမွာလဲ ေတာ၊ ေတာင္ကို ေစာင့္တဲ့နတ္ရုတ္ေတြ ေတြ ့တယ္။ ကားေတြ ဦးတိုက္ျပီ ေတာင္ေပါ ္တက္ၾကတယ္။
ပုဂံဘုရားေတြမွာ သိပ္မရွိေပမယ့္ ငွက္ပစ္ေတာင္က နတ္ရုတ္ကလည္း အဲဒီ ေတာင္ဂမူေစာင့္လို ့ေျပာတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ပုဂံဟာ နတ္ေတြ၊ အရီၾကီးေတြကို သုတ္သင္ျပီမွ ဗုဓၵဘာသာ စတင္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ေရာယွက္မူေတြ ရွိခဲ့တာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။

ညိမ္းႏိုင္ said...

ပုဂံရာဇဝင္မွ မဟုတ္....ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးက ရာဇဝင္ေတြ
ကေတာ့ ဒုတ္၊ဒါးတင္မက ေလာင္ခ်ာပါ ထမ္းေျပာရမယ့္
ကိန္းေတြခ်ည္း....:)))။ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ပုဂံကို သိပ္သေဘာက်တယ္...။ေနာက္ႏွစ္ျပန္ျဖစ္ရင္သြားဦးမယ္
ဗ်ာ....။ပုဂံအလြမ္းေျပ ဒါ့ပံုေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါခင္ဗ်..။

သိဂၤါေက်ာ္ said...

လာလည္ျပီး ပံုေတြ ၾကည့္သြားပါတယ္..