အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Wednesday, March 30, 2011

ပုဂံ ျမိဳ ့သို ့ တစ္ေခါက္ေရာက္ျခင္း - ၂

   ပုဂံမွ ဘုရားမ်ားကို ငယ္ငယ္က ( အထူးသျဖင့္ GTI ေက်ာင္းသားဘဝကပါ) ဓါတ္ပုံ ရိုက္လိုေပမယ့္ က်မတို ့ေတြ အတြက္ေတာ့ ကင္မရာမရိွခဲ့လို ့မလြယ္ခဲ့ပါဘူး။   ခုလဲ အျဖစ္သာ ရိုက္လိုရတဲ့ ကင္မရာနဲ ့ တတ္နိုင္ သေလာက္သာ ရိုက္ကူးခဲ့တာပါ။ က်မအေနနဲ ့ကေတာ့ ပုဂံ ဘုရားရဲ ့ တည္ေဆာက္ေရးပညာ ပိုင္းေတြကို ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ရွင္းျပတဲ့ အခ်ိန္က စလို ့သာ သတိထားခဲ့မိတာပါ။ ပုဂံ ငလွ်င္လွုတ္တုံးကလည္း အေတာ္ေလး ပ်က္ဆီးခဲ့တယ္ လိို ့ ငယ္ငယ္က ၾကားခဲ့ဘူးပါတယ္။ က်မ မွတ္မိတဲ့ အရြယ္ မဟုပ္ပါဘူး။

   ဒီတစ္ေခါက္ ျပန္ေတာ့ လည္း တခ်ိဳ ့ေနရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းခိုးသူေတြေၾကာင့္ တခ်ိဳ ့ဆို ယခင္ေနရာကေန အတြင္းကို ေျပာင္းေရြ ့ထားတာေတြေၾကာင့္ပါ။ ခုဆိုရင္ တစ္ခ်ိဳ ့ အေမြအႏွစ္ေတြ မရွိေတာ့ သေလာက္ပါပဲ။  က်မတို ့ အေနနဲ ့ တစ္ပိုင္တစ္နိုင္တတ္နိုင္တာဆိုလို ့ ဘုရားနံရံေတြမွာ တြယ္ကပ္ေနတဲ့ အပင္ငယ္ေတြကို ဂရုစိုက္ ႏုတ္ဖယ္တာပဲ လုပ္ေပးနိုင္ခဲ့ပါတယ္။



အရင္က ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္ တစ္ဆူၾကား ၾကက္မ တစ္ဝပ္စာပဲ ျခားပါသတဲ့။

အင္း :O

(ဒီေနရာမွာ comment မွာ စာမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္ေစလိုပါတယ္။ ကိုၾကီးေက်ာက္ရဲ ့ ေဝဖန္ေပးတာကိုလဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။)

ထုမွာ ဓမရံ  လို ့ ေျပာၾကပါတယ္။
ထုထည္ၾကီးမားတဲ့ ဘုရားေတြပဲ မ်ားေသာအားျဖစ္ ေတြ ့ျမင္ဖူးေမွ်ာ္ရပါေတာ့တယ္။


   နုမွာ အာနႏၵာ တဲ့ အနုပညာ လက္ရာေတြမွာေတာ္ အာနႏၵာ ဘုရားက အလွဆုံးလို ့ဆိုပါတယ္။















   ဘုရားထဲမွာ ဘုရားပတ္လမ္း (၂) လမ္းရိွပါတယ္။
၁။ ဘုရားနဲ ့ အနီးဆုံးက မင္းလမ္း၊ မင္းႏွင့္ မွူးမတ္ ဗိုလ္ပါေတြ ဘုရားပတ္တဲ့ လမ္းပါ။
၂။ အျပင္ပတ္လမ္းက ျပည္သူေတြ ပတ္တဲ့လမ္း

ဒီနတ္သားက ေတာ့ အတြင္းကို အမ်ိဳးသမီးေတြ မဝင္ဘို ့တားျမစ္တယ္လို ့ဆိုျပန္ပါတယ္။ (အတြင္းပတ္လမ္းကို ဆိုလိုပါတယ္)

   အာနႏၵာဘုရားဟာ မုတ္ဦး (၄)ခု ရွိပါတယ္။ က်န္စစ္သားမင္းသည္ ပန္ရံဆရာ (၄) ေယာက္ကို တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ၾကား ကာရံျပီး ေဆာက္လုပ္ေစပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ျပီးတဲ့ အခါမွာ ပန္ရံဆရာ(၄) ဦး တိုင္းပင္ေဆြးေႏြးျခင္း မရွိပဲ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ မုတ္ေလးမုတ္သည္ တစ္ပုံစံတည္းျဖစ္ေနပါတယ္။
က်မသြားေသာအခ်ိန္က အာနႏၵာဘုရားပြဲးက်င္းပေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားတည္ပုံမွာ အေပါင္းလကၡဏာပုံ ရွိေသာ္လည္း က်မ မုတ္ႏွစ္ခုေပါ ္ေအာင္ ပုံမရိုက္ခဲ့ရပါဘူး။

တံခါကေတာ့ တဖက္မွာ ႏွစ္ရြတ္တပ္ထားျပီ ဗိုလ္ေျခတစ္ေထာင္အားႏွင့္ ဖြင့္မွပြင့္တယ္လို ဆိုပါတယ္။ က်န္စစ္သားမင္းရဲ ့ေကာင္းမွူေတာ္ ျဖစ္ျပီ၊ က်န္စစ္သားမင္းၾကီး အဓိဌန္ျဖင့္ တရားထိုင္က အလိုလိုပိတ္ျပီး၊ တရားထိုင္ရာကထပါက တံခါးတို ့သူဘာသာျပန္ပြင့္တယ္ဆိုပါတယ္။

 ဘုရားေလးဆူရွိပါတယ္။ ႏွစ္ဆူက ေရွးဘုရားျဖစ္ျပီ၊ က်န္ႏွစ္ဆူက အင္းဝေခာတ္ လက္ရာျဖစ္တယ္လို ့ ဆိုပါတယ္။ (ေလးပုံလုံး ရွိေပမယ့္ နိုင္းယွဥ္ၾကည့္နိုင္ရုံ ႏွစ္ဆူပတဲတင္ေပးထားပါတယ္။)


ပုံမွာျပထားေသာ ဘုရားႏွစ္ဆူမွာလဲ ဒူးဆစ္ပါေသာဘုရားက ပုဂံလက္ရာပါ။
ဒူးဆစ္မပါတဲ့ ဘုရားက အင္းဝေခတ္က ျပန္လည္ ျပဳျပင္ထားရေသာ ဘုရားပါ။ မယ္သီလရွင္ တစ္ဦး ေျခဖမိုးေပါ ္ ဖေယာင္တိုင္ တင္လွူရာမွ မီးေလာင္ကၽြမ္းသြားလို ့ပါလို မွတ္သားရဘူးပါတယ္။

4 comments:

ေရႊရတုမွတ္တမ္း said...

ဗမာမ်ားကေတာ့ ေျပာလိုက္ရင္ တလြဲခ်ည့္ပါပဲ.. မြန္လို တိလိုကမင္ဂလို (တိေလာကမဂၤလာ) လို႔ ဘြဲ႕ေရးထားတဲ့ ဘုရားကို ထီးလိုမင္းလို လို႔ဖတ္ျပီး ထိုးဇတ္ေတြခင္းေတာ့တာပဲ.၊ ဘုရားတဆူနဲ႔ တဆူၾကား ၾကက္မတဝပ္စာ ပဲေဝးရင္ လူေတြက ဘယ္မွာ သြားေနရမလဲ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ရႈေထာင့္ကလဲ တြက္ၾကည့္ပါဦး..အဲေလာက္ပဲနီးမွေတာ့ ဒီဖက္ဘုရားကျငမ္းက ဟိုဖက္ဘုရားနံၾကားသြားေထာက္ေနေတာ့မယ္..

ေစာ(အဝါရောင်မြေ) said...

ဟား ဟား ဟား
ဘုရားေတြခ်ည္းပဲ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုၾကီးေက်ာက္ အေတြးအရ မွန္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘုရားေတြမွာ ရင္ျပင္ေတြ တံတိုင္းေတြ ပါရင္ေတာ့ တံတိုင္းေတြၾကားမွာ လူေလွ်ာက္လမ္းပဲ ရွိတာကို ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ျပီးေတာ့ ပုဂံဘုရား အမ်ားစုဟာ ျမိဳ ့ေတာ္ေဟာင္းရဲ ့ အျပင္မွာတည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ညိမ္းႏိုင္ said...

အာနႏၵာဘုရားပြဲက အရမ္းစည္ဆိုဗ်...။ဘယ္အခ်ိန္က်င္းပ
တာလဲခင္ဗ်...။ဘုရားပြဲခ်ိန္မွာ ပုဂံကိုေရာက္ဖူးခ်င္ေသးတယ္...။

ေစာ(အဝါေရာင္ေျမ) said...

ကိုေမာင္ေလး
အာနႏၵာ ဘုရားပြဲကို ျပာသိုလ ျပည့္ေန႔မွ စတင္ကာ တပို႔တြဲ လဆန္း အထိ က်င္းပ ေလ့ ရိွတယ္။
အဂၤလိပ္လိုကေတာ့ ဒီဇင္ဘာလကုန္ကေန ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ရက္ ၃ရက္ ဝန္က်င္ထိပါ။