အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Sunday, January 9, 2011

ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ ကိုယ္က်င့္ တရား



          ပ်င္းပ်င္းနဲ ့ အိမ္မွုကိစၥေတြလုပ္ရင္း သတင္းဖြင့္ နားေထာင္တုံးမွာ ဖိလစ္ပိုင္သမတၱအသစ္က Correction ေတြနွင့္ နဘမ္းလုံးေနရတယ္ဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းေလးၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ဟိုတုံးကဆို သူခိုးဆိုတာေတာင္ မရိွခဲ့ပါဘူးတဲ့။ ဘုရားရဲ ့ အဆုံးအမနွင့္ အညီေနထိုင္ခဲ့ၾကတာမို ့ပါတဲ့။
          စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးခဲ့တာေတြေျပာရရင္ တရုပ္ျပည္ထဲက ကုန္သည္တစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ကုန္ကူးဖို ့ရန္ အတြက္ ေဒသထဲက နယ္ခံလူေတြကို လုံျခံဴေရးအတြက္ငွါးျပီ ျမင္းနဲ ့ ကုန္းေၾကာင္းကေန ဝင္ေရာက္ခဲ့ပါသတဲ့။
          လူစုနဲ ့ ပစၥည္းေတြနဲ ့ဆိုေတာ့ လမ္းမွာ ဇရပ္တစ္ခုမွာ ညအိပ္တည္းခိုျပီမွ လိုရာကို ခရီးဆက္ရပါသတဲ့။
ဟိုးတုံးက ရြားထိပ္ေတြ၊ အလွမ္းေဝးတဲ့ ရြာနွစ္ရြာၾကားလမ္းဆုံးေတြမွာ ဇရပ္ေတြကို အလွူသေဘာမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုပ္ ရြာေတြကစုလို ့ သြားေရအဆင္ေျပေအာင္စီမံထားေလ့ရွိၾကတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ အဲဒီဇရပ္ေတြမွာ ဒီလိုပဲ ခရီးသြားေတြ ညေရး၊ညတာ ခရီးသြားရင္ တည္းခိုေလ့ရိွပါတယ္။
          ေနာက္တစ္ေန့မနက္က်ေတာ့ ပစၥည္းေတြျပင္လို ့ တရုတ္ကုန္သည္ဟာ ခရီးဆက္လာတာ ခရီအေတာ္လွမ္းမွ ေငြထုပ္ ဇရပ္ေပါ ္မွာက်န္ရစ္တာ သတိရတယ္။ ဒါနဲ ့လုံျခံဳေရးအတြက္ငွါးလာတဲ့ အဖြဲ ့ေခါင္းေဆာင္ကိုေျပာလို ့ ျပန္ယူဖိုျပင္ခိုင္းပါတယ္။ ဒါနဲ့ အဖြဲ ့ေခါင္းေဆာင္ကလဲ ဘယ္အရပ္မွာက်န္ခဲ့သလဲ ေမးတယ္။ တည္းခိုတဲ့ ဇရပ္မွာက်န္ခဲ့တယ္ဆိုတာသိရေတာ့ ျပန္မယူဖို ့ေျပာပါတယ္။ ပစၥည္းေတြေရာင္းေရး ဝယ္တာျပီမွ အျပန္လမ္းမွပဲ ယူဖို့ပါ။ ဒီအရပ္က ပစၥည္းမေပ်ာက္ပါဘူး ဆိုတဲ့ အတြက္ကုန္သည္လည္း ေရွ ့ပဲခရီး ဆက္ခဲ့ရတယ္။
          အေရာင္း၊ အဝယ္ျပီးလို ့ ျပန္လာတဲ့ထိ ကုန္သည္မွာ ပူပန္စိတ္နဲ ့ ျပန္သာလာခဲ့ရတယ္ သူပစၥည္း ျပန္ေတြ ့ဖို ့ရင္ပူေနခဲ့တယ္ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ထဲက တရုတ္ျပည္မွာ အမည္ခံ ဗုဓၵဘာသာ သာရွိေတာ့ ပါတယ္။ ဘုရားအဆုံးအမနွင့္ ေဝးခဲ့ျပီး၊ သူခိုး၊ ဒျမေတြ ေပါရာအရပ္ျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္ကေတာ့ ပစၥည္းမေပ်ာက္ တာကို ယုံဟန္မတူပါဘူး။
          ဒါေပမယ့္ ဇရပ္ကို ျပန္ေရာက္တဲ့ အခါမွာ သူ ့ေငြအိပ္ဟာ သူေမ့က်န္ေနတဲ့ အတိုင္းလက္ရာ၊ ေျခရာ မပ်က္ပဲ ပုံမပ်က္ေတြ ့လိုက္ရသတဲ့။ ဟိုးတုံးက ခရီးသြားရင္ တစ္လ၊ ကိုးသီတင္းၾကာေအာင္သြားရတာပါ။ တစ္လေလာက္ၾကာမွ ျပန္လာတာေတာင္ မေပ်ာက္ပါဘူး။ ကိုယ့္ပစၥည္းမဟုပ္ရင္ လက္နဲ ့ကိုင္ၾကည့္ဖို ့ထား စိတ္နဲ ့ျပစ္မွားျခင္းမရွိၾကဘူတဲ့။ ဒါဟာ တရုတ္ျပည္က ခရီးသြားမွတ္တမ္းေတြက ထြက္လာတဲ့ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုပါ။
          ဦးဂိုအင္ဂါေျပာျပခဲ့တယ္လို ့ထင္တာပါပဲ၊ ဘယ္မွာဖတ္ဖူးတယ္ဆိုတာေတာ့ ေမ့သြားပါျပီ။ သူ ့ရဲ ့အဖိုးကလဲ ဗမာျပည္ကို ကုန္းကူးဖို ့လာခဲ့ဘူပါတယ္တဲ့။ သူ ့ရဲ့ ပစၥည္းေတြလဲ အဲလိုပဲ မေပ်ာက္ခဲ့ဘူး ဘူဆိုပါတယ္။ ဒါအျပင္ သူ ့ သား၊သမီးေတြကိုလဲ ဗမာျပည္ရဲ ့ သီလလုံးျခံဳးပုံ၊ သူခိုး၊ ဒျမနည္းခဲ့ပုံ ဘယ္လို ေနထိုင္ေကာင္းတဲ့ အေျခခ်ေနထိုင္သင့္တဲ့ အရပ္ျဖစ္ပုံကို ေျပာျပခဲ့ဘူးတယ္ဆိုပါတယ္။
          ရွင္ဘုရင္ေတြ လက္ထက္မွာတုံးက ၾကက္ဥေတာင္ အသက္ရွိလို ့ စားသုံးျခင္မရိွခဲ့ပုံ၊ အဂၤလိပ္ေတြ ျမန္မာေျမကို အေျခခ်လာမွာသာ ေခာတ္မွီတယ္လို ့ အျမင္မွားကာ အားရိွေအာင္ ၾကက္ဥစားသုံးရာက ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒါဟာ သူ ့အသက္သက္တဲ့ အထဲပါတာကို ေမ့ေလွ်ာ့လာတာပါ။
          သီလအေျခခံေလွ်ာ့လာတာနွင့္ အမွ် ေရာဂါေတြေပါလို ့၊ သက္္တန္းလဲတိုလာၾကပါတယ္။ သစၥာတရား ထြန္းကာတုံးက ေဆးဖက္ဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏြယ္၊ျမက္၊ သစ္ပင္ေတြသည္ပင္လွ်င္ ခုေတာ့ ေဝဒနာေပ်ာက္ကင္းေအာင္း မစြမ္းနိုင္ေတာ့ပါဘူး။ လူက်င့္ဝတ္လို ့ ဆိုအပ္တဲ့ (၅)ပါးသီလမွာ လူတုိ ့ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ သီလ ဘယ္နွစ္ပါး က်န္ပါလိပ္အုံးမလဲ မသိေတာ့ပါ။

3 comments:

ေရႊရတုမွတ္တမ္း said...

ကမၻာစစ္ျပီးေနာက္ပိုင္း လူေတြ အက်င့္ပိုပ်က္လာတယ္ေျပာတာပဲ..
အဂၤလိပ္လက္ထက္က ေႏြဆိုရင္ ဘယ္အိမ္မွ တခါးပိတ္ အိပ္တာမဟုတ္ဘူးတဲ့

ကိုမ်ဳိး (အညာေျမ) said...

မဂၤလာပါ..

လည္လည္ေရာက္ျပီး ဖတ္ရွဳ႕သြားပါေၾကာင္း။ က်ေနာ့ဆီကို အလည္လာတာ အထူး၀မ္းသာ ပိတိျဖစ္ရပါတယ္။ ပို႕စ္အသစ္တင္တုိင္း ဖတ္ရေအာင္လို႕ List ထဲမွာ add လုပ္ထားလုိက္ပါတယ္....

ခင္မင္စြာျဖင့္
ကိုမ်ဳိး (အညာေျမ)

ကုိေအာင္ said...

သူခုိးမရွိတဲ့ေခတ္ ဆုိလို႕ အရမ္း စိတ္၀င္စားမိတယ္ ဘယ္ေခတ္
လဲဗ် ...