အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Friday, April 8, 2011

ငယ္ငယ္တုံးက ဒို ့ဘဝရယ္

         ဒီပုံေလးကိုျမင္ေတာ့ ငယ္ငယ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားစြာကို ခုခ်ိန္ထိ သတိတယ ျဖစ္လာတာေပါ့ရွင္။   တခ်ိဳ ့ေတြက အိမ္နီးနားျခင္း၊ တခ်ိဳ ့ကေတာ့ အတန္းေဖာ္၊ တခ်ိဳ ့က်လည္း ေဆြမ်ိဳး ညာတကာမကင္း သူမ်ားပါပဲေလ ...။ ခုေတာ့ ဘယ္ေတြကို ေရာက္ေနၾကပါလိမ့္ ။  တခ်ိဳ  ့လည္း အိမ္ေထာင္ေတြက် ၊ တခ်ိဳ ့လည္း တကိုယ္တည္းဘဝေတြႏွင့္ ။  ေသျခာတာကေတာ့ တနယ္တေက်းမွာ အလုပ္လုပ္သူေတြႏွင့္ အေျခက်တဲ့သူက် ၊ အေျခမက် ေသးသူေတြလည္း ျမိဳ ့ေလးကို ျပန္ေရာက္လိုက္၊ ထားခဲ့လိုက္နဲ ့ ဝင္ထြက္ သြားလာ ေနက်ေလသည္။  

         မူလတန္းတုံးကေတာ့ အလယ္တန္းေက်ာင္းမွာ သြားတက္ရတယ္။ အထက္က အမႏွင့္ အတူေပါ့။ အတန္းထဲမွာ က်မႏွင့္ ခုံအတူတူထိုင္တဲ့ (ေနာက္ေတာ့) သူငယ္ခ်င္းျဖစ္လာတဲ့ ေကာင္မေလးႏွင့္ ေနရာလုရင္း ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။ သူက က်မထက္ အေကာင္ေသးတယ္ေပမယ့္ စြာပါတယ္။ ဘန္ဘီပုံ ထဲကလိုေတာ့ စေတြ ့ေတြ ့ျခင္မွာ ျပဳံျပနုတ္ဆက္ၾကတာ မဟုပ္ပါဘူး။ :P   မုန္ ့စားေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ အမလာေတာ့ က်မကေျပာျပတယ္။ မေန ့က က်မရဲ ့ေနရာကို သူမက ဒီေန ့ ဦးေအာင္ထိုင္သည္။ ေနရာဖယ္ခိုင္ေတာ့ ရန္ျဖစ္ရတယ္ သူကဖယ္မေပးပါ။  :)

       အမကသိေတာ့ ေျပာဖယ္ခိုင္းတယ္။ သူကလဲ မဖယ္ပဲ ရန္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ပါးစပ္နဲ ့သူတခြန္း၊ ငါတခြန္းနဲ ့ ခြန္းၾကီး ခြန္းငယ္ ေျပာၾကရုံတင္ပါ။ ညေန ေက်ာင္းကျပန္ေတာ့ အမက ေမေမကို ေက်ာင္းလိုက္တိုင္ဘို ့ ေျပာပါတယ္။ ေနရာက ဆရာမခ်ေပးထားျပီးသားေလ ။ သူက ပထမေန ့ကမလာပဲ ေနာက္ေန ့မွ လာဗိုလ္က်တာပါ။  က်မကလည္း အေကာင္သာၾကီးတာ အဲေလာက္လည္း မစြာတတ္ပါဘူး။ ခက္တာက မတည့္ပါဘူးဆိုေနမွ သူက က်မေနရာထိုင္ထားေတာ့ သူ ့ေဘးမွာ က်မကထိုင္ေနရတာေပါ့။


       ေနာက္ေန ့က် ေမေမေက်ာင္းလိုက္လာသည္။ ေက်ာင္းက အတန္းပိုင္ ဆရာမ မလာေသးေတာ့ ေမေမက အခန္းျပင္မွ ေစာင့္ေနသည္။ ခဏေနေတာ့ က်မနဲ ့ ရန္ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းမေလးက သူ ့အေမနဲ ့ေက်ာင္းေရာက္လာသည္။ က်မက ေမေမ့နားကပ္ျပီး `ေမေမ အဲဒါ သူ ့အေမ` လို ့ ေျပာျပီး ျပလိုက္ပါတယ္။ က်မ အေမက လွမ္းၾကည့္ျပီ ဆရာမကို ေျပာထားခဲ့မယ္၊ အခန္းထဲ သြားထိုင္လို ့ ေျပာျပီးျပန္သြားပါတယ္။:P

      က်မလည္း    ဘာျဖစ္သြားပါလိမ္လို ့ပဲ ေတြးတတ္ပါတယ္။ အခန္းထဲ ထိုင္ျပီး အတန္းခ်ိန္ကုန္ေအာင္ စာသင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာမကလည္း ဘာမွမေျပာပါဘူး။ အတန္းထဲ ဝင္လာတုံးကေတာ့ တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္ပါတယ္။  ေနာက္ေတာ့ စာသင္ဘို ့ စလုပ္တယ္၊ စာသင္တယ္။ က်မက ကေလးပဲ ရွိေသးေတာ့ ဘယ္သိပါ့ မလဲေနာ္။  က်မတို ့ေက်ာင္းက ေန ့တစ္ဝက္ေက်ာင္း၊ မနက္ဆို  မူလတန္း၊ ညေနဆို အလယ္တန္းေက်ာင္းသားေတြကို သင္တယ္။ ေန ့လည္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္က်ေတာ့ အိမ္ျပန္ခဲ့ရတာေပါ့။

        အိမ္ေရာက္ေတာ့ က်မအမက ေက်ာင္းမုန္ ့စားဆင္းခ်ိန္ က်မႏွင့္ ေတြ ့ေတာ့ က်မေျပာျပထားလို ့ ေမေမျပန္တာကို သိျပီးပါျပီ။ က်မ အမကလည္း အိမ္ေရာက္ေရာက္ျခင္း ေမေမ့ကိုရွာျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးပါေလေရာလား။ က်မလည္း သိျခင္တာနဲ ့ အဲဒီနား မေရာင္မလည္နဲ ့ ရပ္နားေထာင္ေနတာေပါ့။  :D

        စာဖတ္သူမ်ားေရာ သိျခင္ပါသလား ?

        အဆိုေတာ္ အဲလတ္စ္ ဆိုတဲ့ ဟိုသီခ်င္းကို သိပါသလား ? 

        ဟီး ဟီး

        `ဝတုတ္ၾကီး၊  ဝတုတ္ၾကီး` လို ့ ဆိုတဲ့သီခ်င္းလိုေပါ့

         အဲဒီ ေကာင္မေလး အေမက `ဝတုတ္ၾကီး` ေလ။ က်မ ေမေမကို အဲဒါ သူ ့အေမလို ျပေတာ့ ေမေမကလည္း ဝတုတ္ၾကီး ျမင္ျပီ ေၾကာက္လို ့ျပန္ေျပးပါေလေရာလား။  က်မ အမကမွ မေၾကာက္ပဲ က်မအတြက္ ရန္ျဖစ္ေပးေသးတယ္။ ေမေမက ေျပာလိုက္ေသးတယ္ `သူက ဝ ဝၾကီး၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းလို ့ မေျပာရဲလို ့ျပန္လာတာ။ ဆရာမေတာ့ က်မကို ၾကည့္ေပးဘို ့ သြားေျပာလိုက္ပါေသးတယ္` တဲ့ေလ။

        အင္း က်မလည္း အဲလတ္စ္ လို ့ပဲ   `ဝတုတ္ၾကီး၊  ဝတုတ္ၾကီး` လို ့ပဲ ေအာ္လိုက္ျခင္ပါေတာ့တယ္။  ဟိုတုံးက စိတ္ရွုတ္စရာေတြဟာ ခုေတာ့လည္း ဟာသလိုပါပဲလားေနာ္။

No comments: