အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Friday, May 27, 2011

ၾသ . . . စိတ္ႏွယ္

          လူၾကီးေတြေျပာေသာစကား တစ္ခြန္းကို ငယ္ငယ္ကပင္ ၾကားဘူးခဲ့သည္။  လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို ့ဆိုတာ ေကာင္းကင္က ပစ္လြတ္လိုက္ေသာ အပ္တစ္စင္းႏွင့္ ေျမျပင္မွျပစ္လြတ္လိုက္ေသာ အပ္တစ္စင္း တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ေတြ ့စုံရန္ ခက္ခဲသည္ထက္ လူဘဝကို ရဘို ့က ပိုခက္သည္ ဆိုေသာ စကားေလး တစ္ခြန္းပါ။ ဘုရားေဟာလား၊ ဘာလားေတာ့ ေသခ်ာမသိပါ။  ေမေမက ေျပာျပတာလို ့ေတာ့ မွတ္မိသည္။

          ဟာ ဒီလိုဆို လူျပည္မွာ လူေတြမွ အမ်ားၾကီးလို ျပန္ေျပာၾကေလမလား? ဟုပ္ေတာ့ ဟုပ္ပါသည္။ လူေတြတင္လား?  ဒီေနရာမွာ  ကိုယ္မသိေသးေသာ တိရိစာၦန္ အမ်ိဳးအစားေတြ၊ အေရအတြက္ေတြ မွ အမ်ားၾကီး၊ ဒါက လက္ေတြ ့ျမင္ရတာပဲ ရွိေသးတာ။ ကိုယ့္ ခႏၵာကိုယ္ထဲမွာ ေနထိုင္ေသာ သတၱဝါေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေနၾကသလဲ။ ဘယ္သူမွ တိတိက်က် အေျဖေပးနိုင္မယ္ မထင္ဘူး။ ဘုရားကလြဲးလို ့ေပါ့။

          မျမင္နိုင္တဲ့ ဘုံ၊ ဘဝေတြ ရွိေသး သတဲ့။ ဒါလည္း ျငင္းစရာလိုမည္မထင္။ မျမင္နိုင္ေသာ ဘုံးသားေတြ ရွိေနတာပဲ။ ကိုယ္နဲ ့ အနီးဆုံးကေတာ့ ျပိတၱာဘုံသားေတြ ေပါ့။ လူေတြ ခဏ၊ ခဏ ေၾကာက္ေန၊ ေျခာက္လွန္ ့ ခံရတယ္လို ယူဆေနတဲ့ အရာေတြေပါ့။  မျမင္နိုင္တာ၊ မနီးစပ္တာေတြကေတာ့ အထက္မွာဆို နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္  အဲ ေအာက္မွာ ဆိုရင္ေတာ့ ငရဲၾကီး ရွစ္ထပ္လို ့ ဘုရားေဟာေျပာ ညႊန္ျပခဲ့တာပဲ။  အဲဒီမွာ ရွိတဲ့ သူေတြႏွင့္စာေတာ့ လူျပည္က လူေတြဆိုတာဟာ သဲေခ်ာင္းထဲမွာ ရွိတဲ့ သဲျပင္ေတြထဲက သဲလက္တစ္ဆုပ္စာေလာက္သာ ရွိေတာ့မေပါ့။ ဟုပ္ဘူးလား? ။ (:D)

          လူဘဝကိုယ္ လူေတြဟာ ခဏအလည္လာတာတဲ့။  တခ်ိဳ ့ဆင္းရဲတဲ့ မိသားစုေတြမွာ ဘယ္လို ့မ်ား  ေမြးထားတယ္ မသိဘူး။  ကေလးေတြ ေမြးထားလိုက္တာမ်ား အရြယ္စုံ ဆိုဒ္စုံပဲ။  သူတို ့ကို အျပစ္ေျပာတာ မဟုပ္ပါဘူး။  ဟုပ္တယ္ေလ  သူကံ နဲ ့သူကိုး ။   တခ်ိဳ ့မိသားစုမ်ားၾကေတာ့လည္း လင္ကိုယ္၊ မယား ႏွစ္ေယာက္ထဲ သား၊ သမီး မထြန္းကားတာလား၊ ဒါမွမဟုပ္ မယူတာလား မသိပါဘူး ျပီေတာ့လည္း ခ်မ္းသာၾကတယ္။ တခ်ိဳ ့ အဲလိုလူေတြက က်ိတ္က်ိတ္တက္ ခ်မ္းသာတာေတြလည္း ရွိေပါ့။    တခ်ိဳ ့ကေတာ့ လူေရာ၊ ေငြေရာ ခ်မ္းသာတယ္။  ပိုက္ဆံခ်မ္းသာ သေလာက္ လူအင္အား(သား၊ သမီးကလည္း)  အေတာင့္ပဲ။

          ငယ္ငယ္တုံးကေတာ့ ဒါေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို ့ မသိေပါင္၊ စဥ္စားလို ့ေတာင္ မတတ္ပါဘူး။  ၾကီးလာေတာ့ စာေတြမ်ိဳးစုံေအာင္ ဖတ္၊  တရားေတြမ်ိဳးစုံနာ(တရားပြဲ၊ စာေပေဟာေျပာပြဲး ၊ ေက်ာင္းမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ သြန္သင္ေဟာေျပာ၊ ဆုံးမတဲ့  ပြဲးေတြအားလုံးေပါ့)။ ဟိုလူေမး၊ ဒီလူေမးလည္း ေမးတာပဲ ေမေမ ႏွင့္ ေဖေဖေရာ၊ အမ်ိဳးေတြေရာ မက်န္၊ ေတြ ့သမွ် အကုန္ေမးတာ။ အသက္ေလး နည္းနည္းၾကီး ၊ အရြယ္ေလး နည္းနည္းရလာမွ ဖတ္ရင္း၊ နာရင္းက သိလာရတယ္။

          ၾကာနီကန္ တရားေတြ ငယ္ငယ္ကနားဖူ၊ ရီဖူ ေပမယ့္ ဒီအေခြပဲ မပါတာလားေတာ့ မသိဘူ၊  ခုမွ ျပန္နာရင္းကေန သိရတာ။  အလွူဒါန ျပဳတဲ့ ေနရာမွာ အလွူလုပ္ဖို ့ နိုးေဆာ္သူေတြက သား၊ သမီးေတြ ရနိုင္သတဲ့။ မ်ားမ်ား နိုေဆာ္ေလ၊ မ်ားမ်ား ကေလးရေလ ေနမွာေပါ့။  ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္လွူဒန္းသူကေတာ့ ခ်မ္းသာျခင္း အက်ိဳးကို ခံစားရသတဲ့။ ကိုယ္တိုင္လဲလွူ၊ သူမ်ားကိုလည္း လွူဒန္းဘို ့ရာ တိုက္တြန္းတဲ့သူကၾက သား၊သမီး လည္းရ၊ ပစၥည္းဥစၥာလည္း ခ်မ္းသာလို ့ ဆိုပါတယ္။   ဒါေၾကာင့္မို ့ ကိုယ္တိုင္မလွူပဲ၊ သူမ်ားေတြလွူဖို့ ရာတိုက္တြန္းသူေတြက ပိုက္ဆံမခ်မ္းသာေပမယ့္၊ ကေလးေတြ ခ်မ္းသာၾကတာကိုး လို ့ မွတ္သားမိ လိုက္ပါတယ္။

          အင္း အဲဒီေတာ့ကာ လူေတြအဖို ့မွာ ကိုယ္လိုျခင္သေလာက္သာ နိုင္ခ်ိန္ျပီး တိုက္တြန္းရမလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။  မ်ားမ်ားခ်မ္းသာျခင္ရင္ အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စုံတဲ့ အရွင္သူျမတ္မ်ားကို မ်ားမ်ားလွူရမွာေပါ့။  ဒါေပမယ့္ လူဆိုတာ အခက္သားလား၊ ခုဘဝ ရွိတာကို မတြန္ ့တိုပဲ လွူနိုင္သူက ရွားသားပဲ။ သဒၵါတရားလည္း ျပည့္စုံမယ္ လွူဒန္းမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း အက်င့္၊သီလေကာင္းသူ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ လွူဒန္းသူအဖို ့မွာ အက်ိဳးမ်ားမွာေတာ့ အမွန္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သံသရာျပတ္ေအာင္ကေတာ့ ဘာဝနာကသာ တတ္နိုင္ျပန္ေရာ။

          အင္း တနံ၊ တလွ်ားကို ေတြးပစ္လိုက္တာ။ အဲဒီမွာတင္ ခ်ာခ်ာလည္ေနေတာ့တာပဲ။  ဝင္ေငြရတဲ့ အလုပ္ကို ၾကာၾကာျပစ္ျပီ တရားအလုပ္လုပ္နိုင္သူေတြ ရွိေတာ့၊ ရွိတယ္  ရွားတယ္ေလ။  ဘုန္းဘုန္းတို့ ကေတာ့ ေဟာပါတယ္ ၁၅ မိနစ္တတ္နိုင္၊ တတ္နိုင္   နာရီဝက္တတ္နိုင္၊ တတ္နိုင္ တတ္နိုင္သေလာက္ကေလး တရားအလုပ္လုပ္ၾကပါတဲ့။ ဘယ္လိုထိုင္ရမယ္လို ့ ညႊန္ျပသူမ်ားႏွင့္ စျပီးမွတ္မွ၊ ထိုင္မွ   ေနာက္ေတာ့ ကိုယ္ဘာသာ စမ္းထိုင္နိုင္မွာေလ။ စဘို ့ကခက္ေနလို ့ပါ။ စျပီးရင္ ဆက္ၾကိဳးစားရမွာေပါ့ တရားထိုင္ျမဲေအာင္။  အင္း စဥ္စားလာရင္းက ကိုယ့္အသက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘဝလမ္းက တဝက္ၾကိဳးေနျပီ။

          အင္း လူေတြမ်ား ေသရမွာသာ ေၾကာက္ၾကတာ၊ မေသခင္မွာ ကိုယ့္အတြက္ ျပင္ဆင္နိုင္ တာေတြၾကေတာ့ ဟိုအေၾကာင္းျပ၊ ဒီအေၾကာင္းျပ  နဲ ့ ေန ့ေရြ ့၊ ညေရြ ့လုပ္ေနရတာနဲ ့ ေသေတာ့မွ ဘာမသိ၊ ညာမသိ ကမန္းကတန္းေသရရင္ေတာ့ မေခ်ာင္ပါဘူ။ ကိုယ့္ဘာသာေျပာတာပါ(:D)။ လွူတာလဲလွူတာေပါ့၊ တိုက္တြန္းတာလဲ တိုက္တြန္းတာေပါ့၊  အေရးၾကီးတာက အထုံေလးပါေအာင္ တရားစခန္းေတာ့ သြားအုံးမွ။  အင္း တရားစခန္း တခါဝင္ဘို ့ ေတြးလိုက္တာကို အရွည္ၾကီးပါပဲ။  အင္း လာမယ့္ နိုဝင္ဘာ တရားစခန္းကို ဝင္ဘို ့ စာရင္းေပးဘို ့ ဆုံးျဖတ္လိုက္ပါျပီေလ။  ဗုဓၵဘာသာဝင္ေတြလည္း ကိုယ္ေနာက္ပါမယ့္ တရားကို ရွာနိုင္ၾကဘို ့ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္ေနာ္ ။          :D

10 comments:

မိုးယံ said...

တရားစခန္း၀င္ႏိုင္တာေတာ့ အားက်တယ္..ဒါေပမယ့္ တရားစခန္း၀င္မွ တရားရတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶလက္ထက္ ကၽြန္တန္း၀င္သူေတြ တရားစခန္းမသြားရပါ။ ေရေႏြးအိုးတည္ရင္ ရဟႏၱာျဖစ္တယ္။ ေျခေထာက္ေဆးရင္ ရဟန္းႏၱာျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဓိက စိတ္ကေလးထားတတ္ၿပီး ၀ိပႆနာကိုလည္း တတ္ကၽြမ္းနားလည္မယ္။ သတိပဌာန္ကိုလည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္မယ္ဆို အဆင္ေျပပါတယ္။ ဘ၀ထဲမွာ တရားရွာႏိုင္ပါေစ။

ေစာ(အဝါေရာင္ေျမ) said...

အကိုေျပာတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို က်ေတာ္ဖတ္ဖူးပါတယ္။
ဘယ္လိုထိုင္ရမယ္၊ ရွု ့နည္းက ဘာေတြရွိတယ္ ဆိုတာ သိဘို ့လိုေနေသးတယ္ေလ။ ဘုရားလက္ထက္က သူေတြက နားယာဥ္ေနျပီးသားကိုး။

ဖုိးတုတ္ said...

ဖတ္ဖူးလားေတာ့ မသိဖူး ၊ ကြ်န္ေတာ္ ၾကိဳက္တဲ့စာအုပ္ကုိ ညႊန္းပါရေစ ..

Liberating Insight (Author: Frits Koster)

ေစာ(အဝါေရာင္ေျမ) said...

Online မွာ ရွာလိုရမလား ZZZ ေရ

ဖုိးတုတ္ said...

အြန္းလုိင္းမွာေတာ့ ေၾကညာထား တာေလာက္ပဲေရးထားမယ္ထင္တယ္၊

ကြ်န္ေတာ့္မွာ ကုိယ္ပုိင္စာအုပ္မရွိပါ၊ စာၾကည့္တုိက္က ဌားဖတ္ျပီး ၾကိဳက္တဲ့ စာမ်က္ႏွာတစ္ခ်ိဳ. ကူးထား တာေတာ့ရွိ တယ္၊ က်န္းမာေရး ႏွင့္ တရားက်င့္စဥ္၊ ညဏ္စဥ္ အဆင့္ဆင့္ေရး ထားတာကုိဖတ္ရ ပါတယ္၊

ျမန္မာလုိဖတ္ဖူးတဲ့စာအုပ္ထဲမွာေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကဖ်ားနာေနတယ္၊ အဲဒီဖ်ားတာ၊ မက်န္းမာေနတာကုိ ငါ့မွျဖစ္ ရေလျခင္းဆုိျပီး ေတြးျပီးစိတ္ဆင္းရဲ တာကလည္းေနာက္ထပ္ ခံစားမူတစ္မ်ိဳး ပဲ၊ ႏွစ္မ်ိဳးခံစားရတာကုိ ဆုိလုိခ်င္တာပါ၊ လူတစ္ေယာက္က ဆူး စူးလုိ. ေနာက္ ဆူး တစ္ေခ်ာင္းနဲ. ထြင္ေနတယ္၊ ပထမဆူးလဲ မထြက္ပဲ ေနာက္ထပ္ထြင္တဲ့ ဆူးလည္း က်ိဳးက်န္ခဲ့သလုိပါမ်ိဳးပဲ၊ အဲဒါနဲ. ခပ္ဆင္ဆင္ ကုိ အဲ့ဒီ့စာအုပ္မွာ ေအာက္ပါ အတုိင္းေရး ထားတာကုိေတြ.ရပါတယ္၊

In general most people judge illness and everything that feels unpleasant as something negative; this negative judgement often causes additional problems. Illness can also be seen as the result or vipaka of karmic impurities or tensions that were stored in body and/or mind, and that come to the surface. In this way Illness can be considered a spiritual gift, offering the possibility to work through it now, and let go of the karmic burden.

Illness can be viewed as a welcome healing process, and many meditators have the experience that, if in times of sickness care and attention is given to the observation of whatever is happening, the fever or illness clears up a lot quicker. If it concerns an incurable pain or disease, mindfulness can probably not guarantee a cure, but proves to be of great value as a way to process the grief or the sorrow arising from having such a condition or handicap.

(Ref: Title: Liberating Insight, Author: Frits Koster) page 153,

ေန၀သန္ said...

သာဓုပါဗ်ာ.. တရားစခန္း၀င္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ၾကားလိုက္ရေတာ့ ၀မ္းသာလိုက္တာ... တရားရႈမွတ္ရင္းနဲ႕ ဥာဏ္ျဖင့္ အေၾကြးဆပ္ႏိုင္ပါေစ...


ခင္မင္လ်က္
ေန၀ႆန္

ညိမ္းႏိုင္ said...

သာဓုပါဗ်ာ....တရားစခန္းဝင္ျဖစ္တာ...ဘာပဲေျပာေျပာ
အထံုေလးေတာ့ပါသြားသေပါ့.....။

ညိမ္းႏိုင္ said...

ေျပာဖို့က်န္ခဲ့လို....မန့္လို့ရဘီဗ်...၊ေရခဲရိုက္တာ...လက္
လြန္သြားလို့....:D

ေငြလမင္း said...

တရားစခန္း၀င္တာ သာဓု ေခၚပါတယ္
သာဓု သာဓု သာဓု

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

စိတ္ဆုိတာ ဒီလုိပါပဲ ... :P