အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)

အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…

''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။

''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

Tuesday, April 19, 2011

ပုဂံ ျမိဳ ့သို ့ တစ္ေခါက္ေရာက္ျခင္း - ၄

           ပုဂံျမိဳ ့ေဟာင္း တစ္ခု ရွိခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ သက္ေသအျဖစ္ သဘာဝေဘး အႏၱရာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖတ္ေက်ာ္လွ်က္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင့္ငါးရာ ေက်ာ္တိုင္ မယိုင္မလဲ ခိုင္ျမဲစြာ သက္ေသျပလွ်က္ ရွိေနေသးေသာ သရပါတံခါးရဲ ့ မေန ့တစ္ေန ့ကထိ ျမင္ကြင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပထမပုံသည္  ပုဂံနန္းျမိဳ ့ အျပင္ အဝင္ဘက္မွ ျဖစ္ပါတယ္။


 ဒါကေတာ့ အဝင္မွာ ျမင္ရတဲ့ အိမ္လိုလို နတ္ကြန္း ေလး တစ္ဖက္ တစ္ခု ပါတာေတြ ့ရမွာ ျဖစ္ျပီ တဖက္က ေမာင္၊ တဖက္က နမေတာ္ နန္းကြန္းထဲကပုံ တစ္ပုံ ရိုက္ထားတဲ့ အထဲမွာ ပါလာလို ့ တင္ေပးတာပါ။

    နတ္ရုပ္ရဲ ့ ပုံညာေအာက္ေထာင့္က ထမင္းခ်ိဳင့္ကေတာ့ နတ္တင္ထားတာ မဟုပ္ပါ။ ကြမ္းယာဆိုင္ကလူေတြက နတ္ကြန္းမွာ ခဏလာထားတာပါ။ :D


       ဒုတိယပုံကေတာ့ နန္းျမိဳ ့ အတြင္းက ျမင္ရမယ့္ သရပါတံခါးရွိရာ ျမိဳ ့ရိုးဂိတ္ေဟာင္းပါ။ ေန မြန္းလြဲျပီးမွ ရိုက္တာျဖစ္တဲ့ အတြက္ သရပါးတံခါးဟာ နန္းေရွ ့အရပ္လို ယူဆရမယ္ထင္ပါတယ္။  နန္းေရွ ့တံခါးဟာ မဂၤလာအရပ္ ျဖစ္ျပီး ဘုရင္ေတြ အသုံးျပဳတဲ့ တံခါးျဖစ္ပါတယ္။

              ေက်ာက္ဆည္အရပ္မွာ ကၽြဲရိုင္းတစ္ေကာင္ ေသာင္းက်န္ေနပါသျဖင့္ ႏွိမ္နင္းေပးပါရန္ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္  အေနာ္ရထာမင္း နိမ္ႏွင္းရန္ သရပါတံခါးမွ ထြက္ၾကြသည္ကို တံခါးေစာင့္နတ္ဘီလူးက ထြက္ျပီးတားေသာ တံခါးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။   ဒီအခ်က္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ရွင္ဘုရင္တို ့ သည္ တိုင္းျပည္၏ အခြန္ကို စားရသျဖင့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွာ အႏၱရာယ္မွန္သမွ်ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေလွ်ာက္ေပးရျမဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိနိုင္ပါတယ္။

  အေနာ္ရထာမင္းသည္ ဗုဓၵဘာသာတြင္ သက္ဝင္ယုံၾကည္ေသာ အခ်ိန္တြင္ နတ္တို ့ကို ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ သရနဂုံ ပ်က္ေၾကာင္းျဖစ္သျဖင့္ ေရႊစည္းခုံတြင္းမွာ နတ္ေလွ်ာင္းအိမ္ထားကား နတ္ရုတ္ေတြကို သိမ္းစည္းလိုက္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လူေတြကေတာ့ နတ္က မေက်နပ္လို ့ရွင္ဘုရင္ ကံညံတဲ့အခိုက္ ေသေအာင္ ကြ်ဲေယာင္ေဆာင္ ခတ္တယ္လို ့ ေျပာပါတယ္။  သို ့ျဖစ္ပါသျဖင့္ တရားေစာင့္ေသာ မင္းမ်ားကို ေစာင့္ေလွ်ာက္ေသာ တံခါးေစာင့္နတ္က ၾကြမသြားဘို ့ တားတာလို ့ ဆိုပါတယ္။ ဒါေတြဟာ က်မတို ့ သိနိုင္တဲ့ ကိစၥေတြ မဟုပ္ပါဘူး။

     က်မအေနနဲ ့ကေတာ့ ဒီလို မထင္ပါဘူး ။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ အဲဒီ နတ္လို ့ ေျပာေနတာေတြက ေအာက္နတ္ေတြပါ။ လူထက္ကို အဆင့္နိမ့္ပါေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒါေတြဟာ လူေတြ ေျပာေျပာ ေနတဲ့ တေစ၊ သူရဲ အသူရကယ္ျပိတၱာ အမ်ိဳးအစားေတြပါ။  နတ္လွံကိုင္ထားတဲ့ ဘုရင္ကို အဆုံးစီရင္နိုင္တယ္ ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ အတိတ္ဇာတ္လည္း ရိွလို ့၊ ကံေတာ္လည္းကုန္လို ့ မို ့သာ ကြ်ဲေခာတ္လို ့ အင္း ဘုရင္ဆိုေတာ့ နတ္ရြားလားသည္ေပါ့ေနာ္ (အရပ္စကားအရေတာ့ ေသရပါတယ္)။  တံခါးေစာင့္ နတ္ကလည္း အတိတ္ဇာတ္အရ ကံကုန္နိုင္တာကို သိလို ့သာတားတာ ျဖစ္မွာပါ။ ကံကုန္တာျခင္ တူရင္ေတာင္ နန္းေတာ္မွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

     ဒီလို တံခါးေစာင့္နတ္က ကိုယ္ထင္ျပကာ ေသမည့္ အႏၱရာယ္ ရွိပါတယ္။ မသြားပါနဲ ့လို ့ တားျမစ္တာေတာင္မွ သက္ဦးဆံပိုင္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္တဲ့  အေနာ္ရထာမင္းဟာ တိုင္းသူ၊ ျပည္သားအေပါင္းေပါ ္ တြင္ ရင္ဝယ္သားႏွင့္ မျခား ခ်စ္ျမတ္နိုးေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ မိမိအသက္ကိုပင္ ပဒါနမထားပဲ သြားေရာက္ ႏွိမ္နင္းခဲ့ပါတယ္။  တာဝန္ယူတတ္ျပီး၊ အလြန္ခ်စ္စရာ၊ အားကိုးၾကည္ညိုစရာ ေကာင္းေသာ မင္းဆိုတာ သိသာေပါ ္ လြင္ လွပါတယ္။


        ဒါကေတာ့ ငွက္ပစ္ေတာင္အရပ္က ရွင္အရဟံ အုတ္ေက်ာင္းပါ။ ျမန္မာျပည္ရဲ ့ သာသနာအစျပဳရာ ၊ ပုဂံသို ့ ဗုဓၵသာသနာ ေရာင္ဝါကို ထြန္းျငိေပးခဲ့ေသာ ရွင္အရဟံ သီတင္သုံး ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ရဲ ့ အေရွ ့ျခမ္းပါ။


               အေနာက္က အုတ္တိုက္ထဲမွာ ရွင္အရဟံ သီတင္းသုံးေနထိုင္ေတာ္ မူပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ့ ပုံတူရုတ္ထုပါ။   ျမန္မာလူမ်ိဳးတို ့အတြက္ အလြန္တရာမွ ေက်းဇူးမ်ားေတာ္မူေသာ ရဟႏၱာ အရွင္သူျမတ္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ 
  
         ပ်ဴနိုင္ငံေတာ္သည္ တရုတ္သူပုန္တို ့ မၾကာခဏ နယ္ခ်ဲ ့တိုက္ခိုက္မူေၾကာင့္ ပ်က္သုန္းခဲ့ရပါတယ္။

      ပ်ဴေခာတ္ကုန္ေသာ္ ပုဂံေခာတ္ စတင္ တည္ေထာင္ေသာ အခါ ပုဂံ အရပ္ေဒသတြင္ ရန္သူ(၄)မ်ိဳးသည္ (၁၂) ႏွစ္တိုင္တိုင္း ႏွိတ္စက္ေသာင္းက်န္း ေနေၾကာင္း  ေျပာျပေနပုံ ပန္းခ်ီမ်ားကို နံရံေဆးေရးမ်ား အျဖစ္ ေတြ ့ျမင္နိုင္ပါတယ္။ 

     အခ်ိန္မရွိေတာ့လို ့ အဲဒီ အေၾကာင္းေလး ကိုေတာ့ ေနာက္ရက္မွပးဲ ခြဲတင္ေပပါမယ္ေနာ္။  ဒီေန ့အတြက္ေတာ့ ဒီမွာပဲ ရပ္လိုက္ပါျပီ။



3 comments:

သရပါေက်ာက္ said...

နတ္ေလွာင္ေက်ာင္းဟာ ဟိႏၵဴေက်ာင္းပါ၊ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔အတူ အိႏၵိယကဟိႏၵဴအယူဝါဒပါတခ်ိန္က ပုဂံမွာထြန္းကားခဲ့တာပါ၊ ဗမာေတြ စိတ္ကူးယဉ္ျပီး ထိုးဇတ္ေတြ လုပ္ၾကလြန္းလို႔ ပုဂံရာဇဝင္ေတာင္ ဒုတ္ထမ္းေျပာရမဲ့ အျဖစ္ကို ေရာက္ရေတာ့တာပါပဲ

ေစာ(အဝါေရာင္ေျမ) said...

ကိုၾကီးေက်ာက္ ေျပာတဲ့ ေက်ာင္းကို က်ေတာ္ ေသခ်ာ မသိပါဘူး။
က်ေတာ္ ေျပာတဲ့ နတ္ေလွ်ာင္းေက်ာင္းက ေရႊစည္းခုံဘုရားမွာ ရွိတဲ့ နတ္ေလွာင္အိမ္ ေသးေသးေလးကို ေျပာတာပါ။ နတ္ရုတ္ေတြမ်ားလို ့ ေလွာင္အိမ္ထဲ (၃၇)ရုတ္၊ ေလွာင္အိမ္ျပင္မွာ (၃၇)ရုတ္ ထားထားတာကေန နတ္ကေတာ္ေတြက အတြင္း (၃၇)မင္း၊ အျပင္ (၃၇)မင္းလို ့ ေျပာခဲ့တာလို ့ ဆရာေတာ္ တပါးေျပာဘူးတာေတာ့ မွတ္မိေနပါတယ္။

ေငြလမင္း said...

ေစာေျပာသလိုပါဘဲ အေနာ္ရထာ ကံကုန္လို႔ ဆုံးသြားတာပါ နတ္ေတြက က်ြဲလိုဖန္ဆင္းျပီးသတ္တယ္ လို႔ ေျပာတာလက္မခံခ်င္ပါဘူး နတ္ဆိုတာ လူထက္ေတာင္ နိမ့္က်ပါေသးတယ္