ျပီးခဲ့တဲ့ ရက္သတၱပါတ္က အြန္လိုင္းစာၾကည့္ခန္းက ေန စာအုပ္ေကာင္းေလး တစ္အုပ္ကို ဖတ္ၾကည့္ မိရင္းက ကိုယ့္လိုပဲ ႏွစ္သက္ၾကရင္ ဖတ္ၾကည့္ေစလိုတဲ့ ေစတနာေလးနဲ့ ၾကိဳးစားျပီး ႏွစ္သက္ရာေလးေတြကို ဆရာ့ေျပာျပထားတဲ့ အတိုင္း ရိုက္ျပီး တင္ေပးျခင္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေကာင္း၊ မိတ္ေဆြေကာင္းဆိုတာ ကိုမွာ ေကာင္းတာေလး ရိွရင္ မွ်ေဝျခင္တတ္တဲ့ ဆႏၵေလး ရိွတတ္တဲ့ အတိုင္းေပါ့ေနာ္ ။
ငွက္ေလး တစ္ေကာင္ဟာ အစာရွာဘို ့ပ်ံသန္းလာတယ္။ ဒီလို ပ်ံသန္းလာရင္း အေတာင္ေတြက ေညာင္းလာေတာ့ "ေလမရိွရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ ခုေတာ့ ေလရိွေနလို ့ ငါမွာ ပ်ံလိုက္ရတာ အေတာင္ေတြကို ေညာင္္းေနတာဘဲ " လို ့ ညည္းညူလိုက္မိတယ္ . . .။ ဒီလိုညည္းညူလိုက္တာကို ေလက ၾကားသြားတယ္။ ဒီေတာ့ ေလက ငွက္ကေလးကို " ငွက္ကေလးရာယ္၊ စဥ္းစားပါဦးကြယ္ ေလရိွေနလို ့သာ သင္ဟာ လိုရာကို အစာရွာသြားနိုင္တယ္။ အခ်ိန္မွီ အိပ္တန္းကို ေရာက္ေအာင္လဲ ပ်ံနိုင္ျပီး အိပ္စက္နားေနနိုင္တာ မဟုပ္လား" လို ့ေျပာတယ္ . . .။
ဒီေတာ့မွ ငွက္ကေလးဟာ သေဘာေပါက္သြားျပီး " အသင္ေလကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ သင့္ရဲ ့ေက်းဇူးကို မေမ့ပါဘူး" လို ့ေျပာျပီး ဆက္လက္ပ်ံသန္းသြားတယ္။
မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းဆိုတာ မိမိကို အင္မတန္ေပးနိုင္ ခက္တဲ့ အရာကို ေပးတတ္တယ္။ အင္မတန္ ျပဳနိုင္ခက္တဲ့ အမူမ်ိဳး၊ အကူအညီမ်ိဳးကို လုပ္ေဆာင္ေပးတတ္တယ္။ .. .. ..
.. .. .. အႏၱရာယ္ေတြႏွင့္ ၾကဳံေတြ ့လာတဲ့အခါမွာလဲ မိမိကို စြန္ ့ပစ္ ေက်ာခိုင္းမသြားဘူး။ . . . အေၾကာင္းမသင့္လို ့ မိမိမွာ ပစၥည္းဥစၥာ ဆင္းရဲသြားတဲ့ အခါမ်ိဳး၊ အဆင့္အတန္း ေလွ်ာဆင္းနိမ့္က်သြားတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာလဲ မိမိကို မထီမဲ့ျမင္ မျပဳဘူး။ အထင္ေသးတဲ့ အေျပာမ်ိဳးႏွင့္ မေျပာဘူး။ အထင္ေသးတဲ့ အၾကည့္မ်ိဳးနဲ ့ မၾကည့္တတ္ဘူး။
.. .. .. . . . .. .. .. . . .
" ေအာင္ျမင္ျခင္းမွာ မိတ္ေဆြေတြ အမ်ားၾကီးရိွတယ္" ...
" ခ်မ္းသာတဲ့ သူဟာ မိမိကို တဖက္သားက တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာနဲ့ ခ်စ္တယ္၊မခ်စ္ဘူး ဆိုတာကို အမွန္မသိနိုင္ဘူး။
....
လွည့္စားသည္ကို လွည့္စားသည္ဟူသိ၍ လွည့္စားျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း . . - -
.. .. .. :D
လူငယ္တို ့သည္ ငိုေၾကြးျခင္းဟူေသာ အားရိွကုန္၏။ မိန္းမတို ့သည္ အမ်က္ထြက္ျခင္းဟူေသာ အားရိွကုန္၏။ ခိုးသူတို ့သည္ လက္နက္ဟူေသာ အားရိွကုန္၏။ မင္းတို ့သည္ အစိုးရျခင္း အာဏာဟူေသာ အားရိွကုန္၏။ ပညာရွိတို ့သည္ အက်ိဳးရွိ၊ မရွိကို ရွုျမင္ျခင္းဟူေသာ အားရိွကုန္၏။ သာမဏ၊ ျဗဟၼဏ တို ့သည္ သည္းခံျခင္းဟူေသာ အားရွိကုန္၏။ လူမိုက္တို ့သည္ ျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ့ျခင္းဟူေသာ အားရွိကုန္၏။
....
ေလာကမွာ ျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ ့လြတ္တဲ့သူရာယ္လို ့ မရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဟိုတုံးကလဲ မရိွခဲ့ဘူး။ ခုလဲ မရွိဘူး၊ ေနာင္လဲ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ အျပစ္တင္ခ်င္သူကေတာ့ ၾကံဖန္ျပီး အျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ့မွာပါပဲ။ ကိုယ္မွားေနရင္ ဘယ္လို မွားေနတယ္၊ ဘယ္လို ျပင္သင့္တယ္ ဆိုတာကို ေထာက္ျပတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ိဳးဆိုတာ ရွားပါတယ္။
ကိုက ေကာင္းတာ မွန္တာကို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ ၾကိဳးစားေနပါလ်က္နဲ ့ ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ့ ရွုတ္ခ်လာရင္ေတာ့လဲ မိုက္မဲသူေတြရဲ့ ကဲ့ရဲ့ျခင္း၊ ခ်ီမြမ္းျခင္း ဟာပဓာန မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတဲ့ ဗုဒၶရဲ ့ စကားအတိုင္း ဂရုစိုက္မေနဘဲ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္ဆက္လုပ္ဖို ့ပါပဲ။ . . .
......
လူ လူျခင္း ဆက္ဆံတဲ့ အခါ၊ တဖက္သားကို ကူညီတဲ့ အခါမွာ ဗဟုသုတ အေတြ ့အၾကံဳနည္းေနလို ့ ပညာ အေမွ်ာ္အျမင္ လိုေနလို ့ ငါ့ရဲ့ ကူညီမွု ဆကဆံရိုင္းပင္းမွုဟာ ခြ်တ္ေခ်ာ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ကို တစ္ဖက္လူက အထင္မွား အျမင္မွား ျဖစ္ျပီး ငါ့ကို မဖြယ္မရာ တုံ ့ျပန္ေလေရာ့လား လို ့လဲ ဆင္ျခင္ရမယ္တဲ့။
.. .. .. .. ..
ကိုယ္က မိတ္ေဆြေကာင္းတို ့ရဲ့ ဂုဏ္အဂၤါနဲ ့ညီေအာင္ အတတ္နိုင္ဆံုး ဆက္ဆံျပဳမူေပမယ့္ တစ္ဖက္လူေတြက ေကာင္းမြန္စြာ မတုံ ့ျပန္ရုံမက ကိုယ့္အက်ိဳးကို ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္လာတယ္ဆိုရင္လဲ အားငယ္ စိတ္ပ်က္စရာေတာ့ မလိုပါဘူး။ ဒီလို လူမ်ိဳးေတြကို ေရွာင္သင့္ကေရွာင္၊ ဖယ္သင့္က ဖယ္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ့ ေစတနာ၊ ပညာ၊ ဝီရိယေတြ ကိုပဲ မိတ္ေဆြေကာင္းအျဖစ္၊ အေဖာ္မြန္အျဖစ္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျပီး ဘဝခရီးကို တည္ျငိမ္စြာနဲ ့ ကိုယ္ရည္မွန္းထားတဲ့ ပန္းတိုင္ေရာက္သည္အထိ ေလွ်ာက္လွမ္းသင့္တယ္လို ့ . . . . .
ဒါေတြက က်မၾကိဳက္တဲ့ စာသားေတြ ထုတ္နုတ္ထားတာပါ။ အမွန္ကေတာ့ က်မက အကုန္လုံးၾကိဳက္ပါတယ္။ အကုန္လုံးလဲ မရိုက္နိုင္ပါဘူး၊ ျပီးေတာ့လဲ ဆရာ့စာအုပ္ေလးကို သြားဖတ္ၾကည့္ေစျခင္တာရွင့္ ။ :P
အစ အဆုံး ဖတ္ၾကည့္ဖို ့တိုက္တြန္းပါတယ္။ ေအာက္ကေပးထာတဲ့ လင့္ကေလးကေနျပီး ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ဖတ္ဖို ့ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္ေနာ္။ ဆရာက နံမည္ ေက်ာ္ျပီးသားပါ၊ ေက်ာ္ညာေပးဖို ့မလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ဖတ္ရတာကို သူမ်ားေတြလဲ ဖတ္ျဖစ္ေအာင္လို ့ တိုက္တြန္းတာပါေနာ္။ စာမ်က္နွာ ၄၉ မ်က္နွာပဲ ရိွပါတယ္။ ဖတ္ရတာ ဘယ္လိုလဲဆိုတာ သိေစျခင္လို ့ပါ။
http://eastwindburma.net/bur/images/pdf/go%20to%20distance%20with%20realfrienddgty.pdf
အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ)
အဘိဏွသုတ္ (ဗုဒၶဓမၼ ဦးေလာကနာထ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…
''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။
''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။
ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ကံတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပါ…
''မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္'' ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ သတၱဝါတုိ႔အား ကာယဒုစ႐ုိက္ ဝစီဒုစ႐ုိက္ မေနာဒုစ႐ုိက္သည္ ရွိ၏၊ ထုိ(ကံ) အေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မေကာင္းမႈသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္၏။
''ငါတစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိသည္ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိးရွိသည္ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္မွီခုိရာ ရွိသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ျခားဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ ကံ၏ အေမြခံ ျဖစ္ကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး ရွိကုန္၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မွီခုိရာ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ဆင္ျခင္၏။
ထုိကံအေၾကာင္းကုိ မျပတ္ ဆင္ျခင္ေသာ ထုိသူအား မဂ္သည္ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲ၏၊ ပြါးမ်ား၏၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထုိမဂ္ကုိ မွီဝဲေသာ ပြါးမ်ားေသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေပ်ာက္ကင္းကုန္၏၊ အစဥ္ကိန္းေနေသာ 'အႏုသယ' တရားတုိ႔သည္ ကင္းျပတ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
Sunday, March 13, 2011
က်မႏွစ္သက္ေသာ ဆရာနႏၵသိန္းဇံ စာအုပ္ကေလး အေၾကာင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment